Évtizedekkel ezelőtt azt pletykálták, hogy a holland sörmágnás, Freddy Heinekennek terveztek teljesen egyedi Mercedes kupét. Ennek volt alapja, hiszen rajta kívül nem volt más autóként rajongó, jómódú holland szem előtt. Mégsem Heineken volt az, aki úgy sétált be a Mercedeshez, hogy egyedi autót szeretne, hanem egy rejtélyes üzletember. A pénz nem volt akadály, a németek mégis elutasították a kérdést. Nem hagyta annyiban.
Vásárolt egy W109-es 300 SEL 6.3-at és egyenesen az olaszországi Torinóba vitte, ahol Sergio Pininfarina rajzolt rá új karosszériát. A munka 1969-ben kezdődött meg és az autó alvázához nem nyúltak, de a karosszéria messze modernebb lett. Pininfarina saját stílusában rajzolt kétajtós kupét, aminek orrára a Pagoda inspirálta maszk került. Acélból, kézzel formázták meg az egészet.
Több helyen visszaköszöntek később ezek a vonalak és az arányok. Pininfarina gyakran hasznosította újra ezeket az ötleteket, így lett közeli rokona ennek a Mercedesnek a Ferrari 400-as is vagy, ami még ennél is egyértelműbb, a Rolls-Royce Camargue. Sir David Plastow a ’70-es évek elejétől egészen 1980-ig volt a Rolls-Royce első embere és nem tudott a Mercedesről. Amikor utólag megmutatták neki az autót, akkor elismerte, hogy bőven vannak hasonlóságok. „Milyen kár, hogy többé nem kérdezhetjük Sergiót róla” – tette hozzá.
83 darab Volkswagen Bogár árát, tehát 400 ezer guldent fizetett a titokzatos holland üzletember Pininfarinának, hogy elkészítsék az egyedi Mercedes kupét. Pininfarina azonban vétett egy hibát a tervezés során, ami miatt a kipufogógáz valahogy a beltérbe jutott. Már csak ezért sem szerették a családtagok használni az autót. Most egyébként valamivel több mint 71 ezer kilométer van az egyedi Mercedesben.
250 lóerőt (@4000) és 500 Nm (@2800) nyomatékot tud a 6,9 literes V8-as motor a Pininfarina 300 SEL-ben, amivel kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó. Légrugós futóműve pedig olyan kényelmet adott, hogy akkoriban úgy tartották, ez az egyetlen autó, amivel nyugodtan lehet órákig 200-as tempóval autópályázni. Az autó igazi varázsa viszont az olasz formatervbe csomagolt német technika.