A Reuters „a terveket közvetlenül ismerő” személyekre hivatkozva azt írja, hogy a Nissan észak-amerikai, kínai és japán piacaira helyezné át a hangsúlyt. A döntés, amelyről állítólag május végén nyújt tájékoztatást a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség, gyakorlatilag „felosztja” a piacokat és a feladatokat a konszern tagvállalatai között. Így a plug-in hibrid modellekkel a Mitsubishi foglalkozna, míg a Renault kapná a tisztán elektromos technológiákat, valamint a teljes európai piacot.
Ezzel csökkenne a szövetséges márkák közötti, közvetlen piaci verseny, valamint ésszerűsíthetővé válnának a tevékenységek, vázolta az ötletet egy neve elhallgatását kérő bennfentes. A Reuters megkeresésére egyik érintett autógyártó sem válaszolt.
Először idén áprilisban merült fel, hogy a szövetség tagjai közös erővel fejlesztenének elektromos hajtásláncokat és modelleket; a közös fődarabokra (futómű, motor, akkumulátor) épülő típusok 2023-ban kerülhetnének forgalomba. Ez logikusabb döntésnek hangzik, mint a jelenlegi gyakorlat, amelyben a társmárkák egymástól függetlenül fejlesztenek hasonló célú és besorolású elektromos járműveket.
Ha valóban kivonul Európából a Nissan, az nem csak az ügyfeleket és a márkakereskedői hálózatot érinti érzékenyen: a márka komoly gyártókapacitással rendelkezik az óvilágban, többek között helyben gyártják az európai piacokra szánt Leaf és az eNV200 elektromos járműveket.