Ha valamihez igazán ért az Alpina, akkor az az eleganciába csomagolt elsöprő erő. A német manufaktúra BMW-alapú modelljei kis darabszámban készülnek és nagyon visszafogottan jelzik, hogy komoly teljesítmény van a bódéban. Ez igaz az olyan dízelmodellekre is, mint az Alpina D3 S, ami garantáltan túlszárnyalja a BMW M Performance modelljeit.

Finoman átrajzolt első lökhárító, a jellegzetes Alpina-féle splitterrel, sokküllős alufelnik és négy kipufogó, valamint egy kis hátsó szárny. Ennyi és nem több került a 3-as BMW-re.

Gyorsan falja a kilométereket az Alpina D3 S 2

Kifejezetten nagy tempós utazáshoz, autópályára találták ki az Alpina D3 S-t, ezért komfortos, de jól tartó sportülések kerültek bele és a beltér is inkább a jó anyagokról szól. A sajtófotókon egy tiszta fekete összeállítás látható, de természetesen a jóval autentikusabb bézs és rózsafa betétek kombinációja is elérhető. A digitális műszeregységen kék színű a skála virtuális számlapja.

Gyorsan falja a kilométereket az Alpina D3 S 30

4000 és 4200 fordulat között 355 lóerőt ad le a 3 literes, hathengeres turbódízel (ez 15 lóerővel több az M340d-nél), mellé 730 Nm nyomatéka van 1750 és 2750 között. A motort úgy hangolták át, hogy alacsony fordulaton is jó gázreakciója legyen, a rugalmasságot pedig a rengeteg newtonméter garantálja. Ez az első Alpina modell, melyben 48 voltos mild-hibrid rendszer (11 lóerő) van.

Gyorsan falja a kilométereket az Alpina D3 S 31

Összkerékhajtását úgy állították be, hogy a hátsó kerekeket preferálja, a felfüggesztést szintén az Alpina hangolta úgy, hogy a sportosság ne menjen a komfort rovására. A D3 S 4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra (a Touring 4,8 alatt), 273 km/óra a végsebessége.