A Nemzeti Sportnak adott interjújában Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztésének kormánybiztosa egyebek mellett arról beszélt, hogy hamarosan meg kell kezdeni a Hungaroring felújítását, az ország hamarosan egy vadonatúj pályán kíván MotoGP-futamot rendezni, a 5-10 éven belül pedig az F1-be és a MotoGP-be is magyar versenyzőt szeretne juttatni.
Palkovics az új autó-motorsport stratégia alappilléreiként a motorsport széles körű népszerűségét és rajongói bázisát, a hagyományokat és a például Michelisz Norbert által képviselt jelent, az infrastruktúrát, valamint a mérnöki és versenyzői utánpótlást nevezte meg.
Az infrastruktúra talán legfontosabb elemeit, a versenypályákat illetően a miniszter meglepő bejelentést tett.
„Végigvettük a listát, és a Hungaroring mellett – amely egyértelműen kiemelkedik, hiszen 1986 óta tartanak ott Formula-1-es futamot – nemigen volt másik olyan, amely érdekes lehet. Egyeztettünk Jean Todttal, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökével és Carmelo Ezpeletával, a MotoGP-t rendező Dorna elnökével: ezután született meg a döntés, hogy építenénk egy MotoGP-pályát, amely természetesen más rendezvényeknek is otthont adna” – árulta el, hozzátéve, hogy már a helyszínt is kinézték a Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc háromszögben.
Palkovics elmondta, hogy a pálya megépülése után magyar versenyzőt is szeretnének látni a MotoGP-ben – és az F1-ben is –, ezért kormány ügynökséget hoz létre, amelynek feladata lesz, hogy megteremtse a kapcsolatot a sport, az állam és a piac szereplői között.
A MotoGP-pálya építésénél is fontosabb azonban a meglévő csúcshelyszín, a Hungaroring fejlesztése:
„Az első mindenképp a Hungaroring felújításának megtervezése és elfogadtatása kell legyen, mert bár első hallásra megnyugtatónak tűnik, hogy 2026-ig van szerződésünk a Formula–1-es futam megrendezésére, ez nem is olyan sok idő, ha át kell alakítani az egész főépületet és depóterületet, a nézőtérről már nem is beszélve. Úgyhogy a tervezésnek nagyon gyorsan meg kell történnie” – magyarázta.
Ami az utánpótlás-képzést illeti, a már említett ügynökség létrehozása mellett a versenyzők támogatási rendszerének kialakítása, a mérnök- és szerelőképzés kidolgozása is napirenden van, a TF-en pedig motorsport szakirányi képzést is elindítanak.
„Ha tudjuk teljesíteni, amit leírtunk, akkor lesz két világszínvonalú pályánk, és lesznek nemzetközileg ismert és elismert versenyzőink. Fontos lenne, hogy az ötödik és a tizedik év között legyen Formula-1-es és MotoGP-pilótánk is. Globálisan nézve talán kevesebb világsorozat lesz, amelyek a mostaninál jóval fenntarthatóbb üzleti modell alapján működnek majd, és persze még fejlettebb technológiát használnak – nagyobb szerepet kap a tisztán elektromos hajtás és a hibrid technológia” – foglalta össze a kilátásokat Palkovics.