Ahogyan a Vezess korábban beszámolt róla, a BMW egy évvel elhalasztja debreceni üzeme építését. A Népszava a projektre rálátó, névtelenséget kérő helyi forrásai alapján arról ír, hogy súlyos következményei lehetnek annak, ha a BMW hosszú távon is elállna gyár megépítésétől: a beruházásra a város eddig már több tízmilliárd forintot költött, megelőlegezve a majdani közvetlen és közvetett bevételeket.
Az építkezés az előzetes tervekhez képest már eddig is csúszott, 2018 októberében, az üzem alapításával kapcsolatos szerződések ünnepélyes aláírásakor ugyanis még arról beszéltek az érintettek, hogy az üzem kivitelezése 2019 őszén indul.
Addigra a tervek szerint már kiépült volna az infrastruktúra, beleértve a korszerűsített konténerterminál, a villamosított vasútvonal és az új telekommunikációs központok meglétét. Ehhez képest 2020 májusára csak a telek előkészítése fejeződik be, a konkrét építkezés el sem kezdődött.
A lap szerint miközben a gyár építése érdemben még el sem kezdődött, a magyar kormány több mint százmilliárd forintnyi közpénzt ölt bele a debreceni projektbe: 135 milliárd forint támogatást adott útépítésre, csatornaépítésre, amely közvetve mind-mind a BMW gyár építésének előkészítését szolgálta.