A Forma-1 általános működését egy számos területre kiterjedő, egyebek mellett a bevételek elosztását és a csapatok részvételre vonatkozó kötelezettségvállalását is tartalmazó keretszerződés, az ún. Concorde-egyezmény tartalmazza, ám az aktuális, még 2013-ban életbe lépett változat idén lejár.
Az F1 vezetése és a csapatok a koronavírus-járvány előtt közel jártak a megegyezéshez, ám azóta nem történt haladás.
„A Concorde-ról való megegyezés végső fázisában jártunk, amikor a koronavírus-járvány mindent a feje tetejére állított. Úgy döntöttünk, hogy ideiglenesen félretesszük a témát, és előbb a 2020-at illető kérdésekkel foglalkozunk” – mondta a Forma-1 vezérigazgatója, Chase Carey. „Ahogy haladunk a 2020-as naptár összeállításával, és véglegesítjük szabályváltozásokat, majd visszatérünk a Concorde-szerződésre is.”
A koronavírus-járvány és annak azonnali, valamint várható gazdasági hatásai persze változtathatnak a résztvevők, főleg az autógyártók álláspontján, így minden bizonnyal nem annyiról lesz szó, hogy valamikor ősszel mindenki asztalhoz ül, és aláírja a korábban egyeztetett feltételeket.
Carey elismeri, hogy előfordulhat, hogy nem is lesz 2021-re új Concorde-szerződés. És hogy mi lesz akkor, ha nincs szerződés?
„Egyoldalúan mondhatjuk azt, hogy ezek a szabályok, ez lesz a struktúra. Mondhatjuk azt, hogy aki versenyez, azok ilyen és ilyen feltételek szerint teszik” – mondta az amerikai.
„A hosszú távú szerződések segítik a Forma-1 stabilitását a bizonytalan időszakokban, ezért mi szeretnénk, ha a lehető leghamarabb lenne új Concorde” – tette hozzá.