A Disfrimur úgy döntött, hogy kipróbálja, milyen előnyei vannak a gyakorlatban egy 32 méter hosszú kamionnak. A teszt alanya egy 4×2-es hajtásképletű MAN TGX, amelynek hajtásáról 640 lóerős, 3000 Nm maximális nyomatékú D38-as dízelmotor gondoskodik. A félpótkocsit, valamint az ahhoz csatolt öttengelyes, bogis pótkocsit a SOR Ibérica bocsátja rendelkezésre a próbafutásokhoz.
A 70 tonnás össztömegű járműszerelvény ezzel a konfigurációval összesen 66 euro-raklapnyi hűtött árut képes elszállítani. Számítások szerint az ilyen, extra hosszú kamionok jóval gazdaságosabban és környezetbarátabb módon üzemeltethetők a hagyományos, 16,5 méter hosszú változatoknál. A Trans.info kalkulációja szerint három darab 32 méteres kamion hat normál hosszúságú szerelvénynek megfelelő árut tud szállítani, 27 százalékkal alacsonyabb károsanyag kibocsátás mellett.
A Disfrimur által tesztelendő 32 méter hosszú teherautó jelen pillanatban Spanyolország legnagyobb kapacitású hűtőkamionjának számít. Tesztelésében a Zaragozai Egyetem, a SOR Ibérica, valamint az MAN teherautó- és buszgyár is rész vesz.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) már tavaly szorgalmazta az extra hosszú kamionok elterjesztését az Európai Unióban. A szakmai szervezet szerint a gyártók számára előírt szén-dioxid kibocsátási kvóta könnyebben teljesíthető lenne a 32 méter hosszú kamionok minden tagállamban történő engedélyezésével.