1988 októberében kezdődött meg az Audi V8 gyártása a németországi Neckarsulmban. Ez volt az első V8-as motorral szerelt Audi és egyúttal megmutatta azt az irányt, hogy a jövőben milyen autótól kell félnie majd a 7-es BMW-nek vagy éppen a Mercedes S-osztálynak. Mindent beleadtak a csúcsmodellbe, amit csak lehetett. A sok hengeren kívül összkerékhajtása, galvanizált acél karosszériája és bőséges alapfelszereltsége van az Audi V8-nak.

A V8 volt az Audi csúcsa 1990-ben 1

1991 augusztusáig 3,6 literes, V8-as motorral kínálták a modellt (utána pedig 4,2 literessel), amihez a ZF négysebességes automata váltója csatlakozik. Ez a nyolchengeres 250 lóerejét 5800-nál adja le, hozzá 4000-es fordulattól 340 Nm nyomatéka van. Automata váltóval nem túl fürgén, 9,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 230 km/óra feletti a végsebessége. Az ötgangos kéziváltóval szerelt modell lehozza a sprintet picivel több mint 7,5 másodperc alatt.

A V8 volt az Audi csúcsa 1990-ben 35

1990-es évjáratú ez a csodaszép, gyöngyház fehér színű Audi V8-as és nem véletlen néz ki úgy, mintha most gurult volna ki a gyárkapun. Egészen elképesztő, hogy 2016-ig belga tulajdonosa mindössze 157 kilométert ment vele, aztán a jelenlegi gyűjtő is csak 61 km-t tett az autóba. Ezért aztán az egész szinte még érintetlen. A fekete bőrülések úgy ráncolódnak, akár a katalógusban és a diófa betétek is pont olyan fényesek, amilyennek lenniük kell.

A V8 volt az Audi csúcsa 1990-ben 36

Jól látszik, hogy mennyire gazdag volt az alapfelszereltség, hiszen ebben az autóban alig vannak opciós tételek, mégis akad benne automata klíma, ABS és tempomat is. A lista itt még nem ér véget, mert van négy darab fűthető ülés, napfénytető, naprolók és memóriás vezetőülés is. Az ilyen makulátlan időkapszulának persze, megvan az ára. Ez a 30 éves Audi V8-as 25 millió forintba kerül.

Álmodozás után nézzünk meg egy hamisítatlanul 90-es évek hangulatú Audi V8 reklámot!

a videó a hirdetés után indul