A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt szezon 28 különböző versenybalesetének – köztük a tavalyi, spái halálos kimenetelű Forma-2-es incidens – elemzése alapján új biztonsági javaslatokból álló csomagot tett közzé hétfőn.

A javaslatok egyik fő célja a baleseteknél elszabaduló elemek, törmelék mennyiségének csökkentése, ennek érdekében új kompozitok kifejlesztését, a kerekeknél már alkalmazott rögzítőhevederek más elemeknél – például a szárnyaknál, sőt a túlélőcella és a hátsó, a hajtásláncot tartalmazó fél kapcsolódásánál – való bevezetését is felvetette a szervezet.

A törési zónák és a túlélőcella további megerősítése, az energiaelnyelő képesség javítása, és az első szárnyak rögzítésének fejlesztése is a kitűzött célok között szerepel, utóbbi esetében előre meghatározott törési pontok beépítésével, hogy erőhatás esetén ne a teljes elem, hanem csak kis része válhasson le.

Színes lámpákat kapnak az F1-esek? 1

A tavalyi halálos kimenetelű Forma-2-es baleset sok tanulsággal szolgált

Az FIA munkacsoportja a fedélzeti guminyomás-figyelő rendszerek kötelezővé tételét is javasolja, hogy a versenyzők figyelmeztetésével elkerülhetővé váljanak a váratlan, balesetveszélyes durrdefektek – a Forma-3-ban és a Forma-2-ben az idei évtől már lesz ilyen asszisztens.

Középtávon a pályák biztonsági értesítő rendszereit is megreformálnák, de átmeneti megoldásként a munkacsoport az autókon található „féklámpa” funkcióinak bővítését javasolja.

A jelenleg az F1-ben az esőben pirosan világító, a lassítást – pontosabban a mozgásienergia-visszanyerő működését – piros villogással, az edzéseken az újonc pilótát zöld fénnyel jelző LED-lámpa a javaslat alapján a pálya adott szakaszán érvényben lévő zászlójeleket is közvetíthetné, azaz sárgán is világíthatna vagy villoghatna.

Kövess minket a Facebook-on!