Kína a villanyautózás globális központja, az állami törekvéseknek hála őrülten pörgött ez a szegmens, egészen a koronavírus megjelenéséig. 2018-ban lépték át az évi egymilliós értékesítési határt, tavaly pedig 1,2 millió villanyautót adtak el. 

A helyi márkák uralják ezt a hatalmas belpiacot, és az óriási tömegben gyártott típusok között azért akadt egy-egy hibás darab. Olyannyira, hogy tavaly már állami utasítással szólították fel a gyártókat a minőség-ellenőrzés és a biztonság fokozására. 

Akkor öt tűzeset történt az akkumulátorok meghibásodása miatt, többek között egy NIO ES8-as (a helyi kínálat teteje) égett porrá Vuhanban. A gyártó visszahívást is elrendelt az esetek miatt, most pedig egy újabb esetről készült videó miatt került a téma előtérbe.

Egy Zhengzhou Nissan kapott lángra töltőn állva Guangdong tartományban, az agresszív módon, hirtelen előtörő lángok pedig az akkumulátorcsomag meghibásodására utalnak. 

Azt meg kell jegyezni, hogy bár a lítium-ion akkumulátorok oltása nehezebb, speciális feladat a tűzoltók számára, maga a tűzesetek száma nem magasabb, mint a belső égésű motorral szerelt járművek esetén. Legalábbis ezt állítja Sun Fengchun, a Pekingi Műszaki Egyetem professzora, aki szerint 2-4 tűzeset jut tízezer belső égésű motoros autóra, míg a tízezer villanyautóra csupán 0,9-1,2 eset jut.