A Forma-1 tervei szerint a 2020-as Forma-1-es idényt júliusban indítják el, majd 15-18 futam után december közepén zárják.

A szezon lebonyolítását illetően egyelőre sok a kérdőjel, a járványhelyzet, az utazási, a mozgást és a gyülekezést illető korlátozások bizonytalanságot jelentenek, ahogy egyelőre a sportág gumiszállítója, a Pirelli is a sötétben tapogatózik.

„100%-osan biztosnak kell lennünk abban, hogy képesek leszünk leszállítani a gumikat, máskülönben nem lehet futamot rendezni” – mutatott rá egy fontos dologra a milánói cég motorsportfőnöke, Mario Isola a Motorsport.com-nak adott interjújában.

Isola elmondta, hogy még mindig megvannak az idény első futamaira eredetileg legyártott abroncsok, de a tervezett 15-18 versenyre további 35 ezer gumit kellene gyártaniuk. Nagy könnyítést jelentene a szakember szerint, ha a csapatok/pilóták ebben az évben nem válogatnának a keverékek között, hanem elfogadnák, amit a tavalyi tapasztalatok alapján a gyártó kínál.

A dolgot egyszerűsíti, hogy a csapatok tavaly év végén leszavazták a Pirelli 2020-ra fejlesztett abroncsait, így idén is a tavalyról már jól ismert termékekkel kellene menniük.

A Forma-1 vezetésének tervei szerint a fertőzésveszély minimalizálása érdekében az idei hétvégéken a csapatokat távol tartanák egymástól is, de Isola szerint „apró” bökkenő, hogy a Pirelli mérnökei, szakemberei folyamatosan kavarognak a paddockban, a garázsok között, nekik minden résztvevővel van kapcsolatuk.

„Tudom, hogy az F1 azt tervezi, hogy amolyan buborékban maradnak a csapatok, hogy elkerüljék az érintkezést, a gond csak az, hogy mi mindenütt ott vagyunk.”

Kövess minket a Facebook-on!