A Forma-1 pillanatnyilag úgy tervezi, hogy júliusban Ausztriában útnak indítja a 2020-as szezont, hogy aztán egy sűrített menetrend keretében december közepéig összesen 18-19 versenyt húzzanak le.

A terv önmagában is kimondottan húzósnak tűnik a logisztika, az emberi erőforrások tekintetében, de még aggasztóbb, hogy bár jelenleg a világ nagy részén már a járvány miatt bevezetett korlátozások lazítása jön, épp ezek miatt a koronavírusos megbetegedések újabb hulláma(i) jöhet(nek), benne van a pakliban, hogy meg kell majd szakítani a szezont, ami katasztrofális lehet a csapatok számára.

„Szerintem túlélhetjük, ha nem fogunk versenyezni. Úgy gondolom, a legrosszabb az lenne, ha mondjuk lenne nyolc futam, mert akkor egy csomó pénzt elköltenénk a versenyzésre, de nagyon kevés folyna be – míg ha egyáltalán nem versenyzünk, akkor költeni sem kell, hiszen nem utazunk, nem kellenek új alkatrészek” – magyarázta az F1 Nation podcastnek a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner.

„Bízom benne, hogy működik majd a terv, és eljutunk legalább 15 futamra, mert az tűnik a mágikus határnak, amelynél már pénzügyileg van értelme a dolognak!”

Az első két fordulót a Red Bull Ring fogadhatja majd, ami természetesen nagy öröm az energiaital-gyártónak, de a cég motorsportfőnöke, Helmut Marko is rámutatott, hogy amolyan „mindent vagy semmit” helyzet előtt áll az F1.

„Ha nem lesz elég futam a világbajnokság összehozásához, akkor a csak 25-50 millió dollárnyi bevételtől esik el, ami azt jelenti, hogy egyes riválisok komoly pénzügyi bajba kerülhetnek” – magyarázta az osztrák az ORF-nek.

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a német Auto Motor und Sportnak nyilatkozva hozta elő a témát:

„A csapatok pénzügyeit úgy tudjuk megóvni, ha megőrizzük a bevételeket, ez pedig a versenyzéssel biztosítható. Pénzügyi szempontból nem történhetne rosszabb, mint hogy lehúzunk egy, két, három vagy négy futamot, aztán leállunk. Ha nem tudunk rendes szezont összehozni, jobb, ha nem is futunk neki.”

„Legalább 14-15 futam kell, hogy értelme legyen, hogy a bevételek fedezzék a kiadásokat. Nem gondolom, hogy a Forma-1 túlélése a tét, de az kérdés, hogy hány csapat éli majd túl a válságot.”

Kövess minket a Facebook-on!