A Siennával párhuzamosan mutatta be a Venzát a Toyota. Nem véletlen a kombinálás, hiszen a két autó műszakilag azonos: ugyanaz a GA-K padlólemez, és ugyanaz a 2,5 literes, összkerékhajtású hibrid hajtáslánc (csak itt épp 219 lóerőt teljesít). A RAV4 és a Camry modellekből már ismert technika ezzel már a negyedik formátumban kerül a vevők elé, és a Venza a legkevésbé praktikus – éppen ezért a legkívánatosabb – mind közül.
Erre a tervezők is rágyúrtak: lekerekített padlókonzollal, akár kéttónusú belső kidolgozással kerül forgalomba az autó. Magas szintűek a vezetőtámogató és multimédiás technológiák, az integrált fejtámlával szerelt ülések klimatizáltak (de nem masszíroznak), a légkondicionáló pedig csak oda fúj levegőt, ahol valóban ülnek. A Toyota állítólag nagyon odafigyelt a zajcsillapításra, a panoráma-üvegtető pedig elektrokróm kivitelű, azaz gombnyomásra sötétedik, mint a visszapillantó tükrök, így nem igényel rolót.
A Venza (és a Sienna) hibrid hajtásláncának is van szuperképessége: megtanulja a gyakran használt utakat, és felismeri, ha hamarosan lassítása vagy megállásra számíthat. Ilyenkor a gázadás intelligens szabályozásával csökkenti a felesleges energiafelhasználást, illetve átmenetileg megnöveli a fékenergia-visszanyerést – ennek hatása különösen érezhető dimbes-dombos útszakaszon, illetve lakott területen közlekedve.
Videón is megnéznéd a Toyota Venzát? Kattints ide!