Az egyik német gázipari cég egészségügyi üzletága kórházakat és otthon ápolt betegeket szolgál ki palackos és cseppfolyósított oxigénnel, valamint gyógyászati segédeszközökkel. Ezek a feladatok olyan speciális járműveket igényelnek, mint amilyen ez az MAN TGE, amit az otthon ápolt betegek ellátására használnak. Ilyen furgonokkal szállítják ki ugyanis az oxigénnel teli tárolókat a betegekhez, illetve ugyancsak ezekkel a járművekkel viszik el tőlük az üreseket.
Mivel az oxigén égést tápláló anyag, szigorú biztonsági előírások vonatkoznak a szállítására és kezelésére. Éppen ezért ezek az MAN TGE-k a hagyományos áruszállítóktól eltérő felkészítést kaptak. Ennek megfelelően rakterük alul és felül is szellőzőnyílásokkal rendelkezik, a vezetőterüket pedig gázszivárgás-mentes fal választja el a rakterüktől. A biztonság érdekében rakterükben könnyen tisztán tartható, ámde nem éghető anyagokat alkalmaztak, emellett lehetővé tették a palackok és a különféle eszközök egyszerű rögzítését.
A járművek hajtásáról 140 lóerős dízelmotor gondoskodik, amelyhez hatfokozatú, kézi sebességváltó csatlakozik. A sofőrök munkáját olyan fejlesztések segítik, mint például a holttérfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az adaptív sebességtartó automatika vagy a tolatókamera. Mindegyik áruszállító végsebességét 120 km/órára korlátozták, aminek nemcsak a biztonság, hanem az üzemanyag-megtakarítás szempontjából is van jelentősége.
A Linde Gáz Magyarország Zrt. 20 darab speciális MAN TGE 3.140 típusú, L3H2 és L4H2 kialakítású áruszállítót helyezett forgalomba. Az új, európai szinten is kiemelkedő flotta üzemeltetésével kapcsolatban úgy számolnak, hogy a járművek éves átlagos futásteljesítménye 60-70 ezer kilométer körül alakul, átlagosan 400-800 kilogrammos terhelés mellett.
Az VW Crafterrel azonos főegységekre épülő MAN TGE-ből ez az első speciális sorozat hazákban, de a német gyártó többek között készített már belőle mobiliroda, illetve lakóautó kivitelű változatot is.