A Forma-1-ben az eredeti tervek szerint évi 175 millió dolláros kiadási plafont vezettek volna be 2021-ben, de a koronavírus-járványra reagálva a csapatok végül 145 millióra szorították le a kezdőösszeget, igaz, ezt hivatalosan még nem foglalták szabályba.

Nem tartoznak a költségplafon alá a versenyzői fizetések és a három legfőbb csapatvezető bére, ahogy a vendéglátási és marketingköltségek sem, de a Renault főnöke, Cyril Abiteboul néhány napja már felvetette, hogy a pilóták fizetését sem ártana korlátozni.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko egyetért, szerinte is elkerülhetetlen lesz ez a lépés.

„Az autó fejlesztését illetően már van kiadási plafon. Max (Verstappen) valószínűleg nem fog ennek örülni, de valamikor a versenyzői fizetésekre is lesz plafon. Ez a következő lépés” – mondta az ORF-nek az osztrák, aki amúgy elégedett a már jövőre érkező első korláttal.

„Jól állunk. Már a most egyeztetett összeggel is borzasztó sokat takarítunk meg. Ha a mezőny összébb rázódik, a versenyzők kerülnek előtérbe, miközben a technika nem olyan hangsúlyos, akkor jó lépés lehet ez a jövőre nézve” – utalt arra Marko, hogy egyesek attól tartanak, az egymáshoz közelebb álló autók-csapatok idején a jobb(nak tartott) versenyzők óriási fizetéseket követelhetnek majd, amit a következő plafon bevezetésével lehetne elkerülni.

Kövess minket a Facebook-on!