Az eredeti tervek szerint a Forma-1-ben 2021-ben évi 175 millió dolláros kiadási plafont vezettek volna be, de a koronavírus-járvány közvetlen és későbbre várható gazdasági hatásai miatt tavasszal megindultak az egyeztetések a korlát további csökkentéséről.

Míg a Ferrari ellenezte ezt, inkább kettős korlátot javasolt, addig a többség egészen 100 millióig is lement volna, végül 145 millióról sikerült megegyezni, amit péntek estére egyszerű többséggel meg is szavaztak a csapatok.

2021-ben tehát 145 millió dollárból lehet fejleszteni és működtetni az autót, valamint a a csapatot, bár a versenyzői fizetések, a csapat három fő vezetőjének bére, továbbá a marketing- és vendéglátási költségek nem tartoznak a korlát alá.

2022-re 140 millióra, 2023-ra 135-re csökken a keret, és így tovább egészen 2025-ig. Az összeget 21 fordulós idényhez szabták, minden további futam 1 millióval emeli, ahogy kevesebb verseny esetén ugyanennyivel is csökkenti azt.

A pénzügyek mellett a fejlesztési munka korlátozásával is igyekeznek majd kiegyenlíteni az erőviszonyokat.

Az idei év során megállapítanak majd egy alapértéket a szélcsatornás, aerodinamikai fejlesztésre fordított időre, és az eredmények alapján ahhoz mérten lehet majd több vagy kevesebb ilyen munkát végezni a következő idényben.

A 2020-as bajnokcsapat a jövő évben már csak a bázisérték 90%-át töltheti szélcsatornás fejlesztéssel, a további helyezettek pedig a sorban lefelé haladva 2,5-2,5%-kal többet, azaz a sereghajtó a bázis 112,5%-át kapja.

2022-re ráerősítenek az eredményesség „büntetésére”, a 2021-es bajnok már csak az alapidő 70%-át kapja, a hátrébb sorakozók viszont 5%-os lépésekben haladnak, így az utolsó 115%-os időkeretet kap.

A most megszavazott újítások akkor válnak szabállyá, ha azokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa is jóváhagyja, de ez már csak formaság lesz.

Kövess minket a Facebook-on!