A villanyfurgonok általában nagyon fürgék tudnak lenni éppen ezért szinte kézenfekvő volt, hogy valaki készítsen egy teljesen elektromos mentőautót. A döntésre a Nissan határozta el magát, amely Tokió zéró emissziós programjának keretében mutatta be az Opel Masterrel közös alapokra épülő NV400-as elektromos rohamkocsit.
A 3,5 tonna össztömegű jármű 5,5 méter hosszú, 2 méter széles és 2,5 méter magas, illetve hét személy szállítására alkalmas. Hajtásáról 55 kW-os villanymotor gondoskodik, a működtetéséhez szükséges energiát pedig az utastér padlója alá beépített 33 kWh-os lítium-ion akkumulátor tárolja el. A mentőautót felszerelték egy 8 kWh teljesítményű akkumulátorral is a különböző elektromos berendezések, valamint a légkondicionáló üzemeltetése érdekében.
A nagyobb 7 kW-os, a kisebb akkumulátor pedig 1,5 kW-os töltővel tölthető fel. Energiatároló csomagjai ugyanakkor csak AC-töltővel tölthetők, DC-vel nem. Valószínű, hogy az egyébként a franciaországi Batillyben készülő NV400-ast a Renault Zoé Z.E. régi akksi technológiájával szerelték fel, ami kizárja a gyorstöltés lehetőségét. Így a jármű töltése akár 9 és fél órát is igénybe vehet, ezen tulajdonsága pedig feltételezhetően nem teszi maradéktalanul boldoggá a vele dolgozó mentősöket, ahogyan az sem, hogy hatótávja mindössze 145 kilométer, vagyis kevesebb mint a jelenlegi elektromos Masteré (220 km).
A járművel szemben ugyanakkor fontos elvárás volt, hogy ahogy a tokiói hidrogéncellás buszok, úgy ez is szükség esetén mobil energiaforrásként használható legyen. Az elektromos mentőautó széleskörű szakmai együttműködésnek köszönhetően valósulhatott meg: karosszériáját egy kiotói cég, mentőeszközökkel történő felszerelését pedig az európai Gruaru végezte.
A mentőautót a japán főváros Ikebukuro kerületének tűzoltósága kapja meg.