Sokáig úgy tűnt, Kína lesz a közösségi autómegosztás egyik élpiaca. Aztán jött a koronavírus, és az emberek már nem is akarnak olyan nagyon közösen használni autót: inkább sajátot vennének. A privát autó a harmadik helyről az elsőre ugrott a preferált közlekedési módozatok között.

Pénzük persze nincs rá, legalábbis a fiataloknak, de sebaj: minden helyzetre van megoldás. Jelen esetben a Jetta, amely Kínában nem típusa, hanem almárkája a Volkswagennek.

Van, ahol több autó fogy a koronavírus miatt 1

Kifejezetten fiataloknak, első autónak szánják típusaikat: az idén márciusban bevezetett VS7 szabadidőjárművet, valamint a tavaly szeptember óta kapható VS5 crossovert és VA3 szedánt. A keresletre jellemző, hogy idén csak 12%-ot zuhant a Jetta iránti érdeklődés, míg a teljes piac 30 százalékkal zsugorodott – az igaz, hogy az utóbbi tavaly áprilishoz viszonyított adat, míg a Jetta esetében csupán a márka életének első négy hónapjához: a tavalyi őszhöz hasonlíthatták az eladásokat.