Nemcsak a személyautóknál, hanem a teherjárműveknél is élnek a forgalmazók azzal a lehetőséggel, hogy odaadják a járműveket tesztelésre. A teherautókat ugyanakkor ilyenkor nemcsak sétakocsikázásra használják a lehetséges ügyfelek, hanem kemény munkára fogják, hogy valós körülmények között bizonyíthassanak. És bár előfordulhat, hogy ezután úgy kapják vissza a tesztjárművet, hogy azt még annak melegében szervizbe kell küldeni, mégis le kell nyelni a békát, mert ez egy ilyen szegmens, senki sem szeret zsákbamacskát venni. 

A Kaposi International Transport háromhetes tesztelésre kapott egy négytengelyes, 8×4-es hajtásképletű DAF CF 480-ast, amit a lengyel KH-Kipper gyártmányú, 20 köbméteres billenő felépítménnyel láttak el, így tökéletesen alkalmas homok, sóder, valamint építőipari törmelék szállítására. A Kaposi a billencsest rögtön bedobta a mély vízbe és egy Vác melletti kavicsbányában állította munkába. Ott erősen poros terepen meddőföldet szállítanak vele a bánya területén, ahol a negyven tonna összgördülő tömegűre megrakodott billencsnek útjai során egy meredek, laza talajú emelkedőt is meg kell másznia a fordulói során. 

Magyar bányában nyúzzák a DAF új dömperét 1

A hamarosan 15 éves múltra visszatekintő cég összesen harminc négytengelyes billencsessel rendelkezik. „Egyáltalán nem kíméljük ezt a demojárművet, amit a többi teherautónkkal együtt napi 12 órában,  fordulónként több mint 25 tonna föld hordására használunk a poros bányában” – nyilatkozta Bóbics Gyula, a Kaposi International Transport műszaki vezetője. 

Lassan 35 éve ülök a volán mögött, ebből körülbelül harmincat a legkülönfélébb építőipari teherautók fülkéjében töltöttem főként bányamunkákat végezve. Kifejezetten kényelmesnek és csendesnek találom a DAF CF fülkéjét. A motorja dinamikus és már kis fordulatszámról is erősen húz, hatékony motorféke a meredek lejtőn is jól fogja a járművet. Legjobban azonban a 16 fokozatú sebességváltója tetszik, gyorsan és könnyen kapcsolhatók vele a fokozatok, ami nehéz terepen, nagy rakománytömeggel igen fontos szempont” – foglalta össze tapasztalatait Szabó Attila, a cég egyik gépkocsivezetője. 

Magyar bányában nyúzzák a DAF új dömperét 2

Az új generációs DAF CF 480 8×4 tavaly mutatkozott be idehaza. Hajtásáról 480 lóerős dízelmotor gondoskodik, amely 2500 newtonméteres maximális forgatónyomaték leadására képes. A CF FAD 8×4 hajtásképletű variánsát tavaly a Vezessnek is lehetősége nyílt kipróbálni egy betonmixeres változat személyében. Az ezzel kapcsolatos tapasztalatokról ezen a linken olvashatsz többet. 

Kövess minket a Facebook-on!