Köztudott, hogy a koronavírus-járvány miatt a 2020-as Forma-1-es szezon összeomlott, ahogy az is közismert közgazdasági jelenség, hogy a válságok idején a luxuscikkek iránti kereslet jelentősen csökken, így érthető, hogy az F1-es csapatáról és luxussportkocsijairól ismert McLarennek keményen odavágott az elmúlt időszak.
A McLaren Group kedden drasztikus leépítést jelentett be, a nagyjából 4000 fős állományukból 1200 dolgozót küldenek el. Túlnyomó többségük az autógyártásból távozik, az F1-csapat kb. 70 embernek int búcsút.
„Az autóverseny-rendezvények törlése, a gyártás és a kereskedelmi tevékenységek világszerte történt felfüggesztése, valamint a technológiai szolgáltatások iránti kereslet visszaesése miatt hirtelen nagyot csökkentek a cégcsoport bevételei” – mondta a McLaren Group elnöke, Paul Walsh, hozzátéve, hogy „mélységesen sajnálják”, hogy ilyen átszervezésekre kényszerülnek.
„Nagyon igyekeztünk elkerülni ezt, már így is drasztikus kiadáscsökkentési lépéseket tettünk minden területen, de sajnos mostanra nem maradt más választásunk, mint a munkaerő létszámának csökkentése” – folytatta.
Walsh kijelentette, hogy a jelenlegi intézkedésekkel szeretnék megalapozni a válságot követő visszatérés hátterét, a cél, hogy még hatékonyabb, fenntarthatóbb céggé váljanak. Az elnök külön kitért a Forma-1-re, ahol a McLaren sikeresen lobbizott a 2021-ben érkező, eredetileg évi 175 millió dollárosra tervezett kiadási plafon leszorításáért, így az F1-csapat jövőre már 145 milliós keretből gazdálkodik.
„A McLaren Racing nagy pártolója volt a 2021-ben érkező Forma-1-es kiadási plafonnak, amely pénzügyileg fenntartható alapot teremt a csapatok számára, és kiélezettebb versenyhez vezethet. Ennek komoly hatása lesz az F1-csapatunk méretére és struktúrájára is, ezért már dolgozunk a szükséges lépéseken, hogy 2021-től a korlátnak megfelelve működjünk, és hogy a jövőben újra a futamgyőzelmekért és bajnoki címekért küzdhessünk.”