A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa szerda estére hivatalosan is jóváhagyta a Forma-1 elmúlt hetekben kidolgozott új szabályait.
A legfontosabb a 2021-ben bevezetni tervezett évi 175 millió dolláros kiadási plafon lejjebb szorítása: a keret jövőre 145 millióról indul, majd 5-5 millióval csökken a következő két évben (de 2023-tól 2025-ig marad 135 millió).
A másik lényeges költségcsökkentő és esélyegyenlősítő lépés az aerodinamikai fejlesztés eredményalapú korlátozása: lényegében minél előrébb végez a csapat a konstruktőri bajnokságban, annál kevesebb időt tölthet a szélcsatornás munkával és számítógépes áramlástani szimulációval (CFD) a következő évben.
Kidolgozták és rögzítették a 2020-as autók „befagyasztását”: a csapatok anyagi terheinek csökkentése érdekében 2021-ben is az idén használt kasztnik, törési zónák, sebességváltók és egyéb mechanikai alkatrészek maradnak. A maradék, engedélyezett motor- és aerodinamikai fejlesztéseket zsetonrendszerrel szabályozzák.
A módosításokban hivatalosan is bevezették a „zárt rendezvény” és a „nyílt rendezvény” fogalmát, ez a koronavírus-járvány alatti versenyrendezésnek ad kereteket (nézők kizárása, csökkentett létszámú csapatok, ellenőrzések, tesztelés stb.).
Tovább híznak az autók: 2021-re az idei 746 helyett már 749 kg lesz a minimális tömeg.