Megosztó jelenség volt már az első X5-ös BMW is és a mai napig sokan igazi megrontót látnak benne. Az autó, amivel véget ért a BMW sportos kupéjainak és szedánjainak egyeduralma. Mások szerint pedig az első X5-ből akár klasszikus is lehet. Nem mostanában fog kiderülni, hogy kinek van igaza, annyi biztos.

Akkor kezdődött az egészen, amikor a ’90-es évek elején a BMW birtokába került egy halom angol márka – köztük a Land Rover is -, melyek közül végül a Rolls-Royce és a MINI marad meg. Szóval ekkor döntöttek úgy, hogy az így szerzett tudást átültetik egy nagy szabadidő-autóba, de a Land Roverekkel ellentétben az X5-nek inkább aszfalton kell nagyon jónak lennie.

A BMW X5 4.8is-re még nem kellett M logó 1

35 hónappal a gyártás megkezdése előtt lett készen az E53-as BMW X5-ös. Az autót a BMW kaliforniai dizájnstúdiójában kezdték tervezni és olyan megoldások kerültek át a Land Roverekből, mint a lejtmenet vezérlő vagy a kétrészben nyíló csomagtérajtó. Más elemeket pedig költséghatékonysági okokból az E39-es 5-ösből vettek kölcsön, ami egyértelműen látszik a beltérben. Érdekesség az M-es modellekből ismert műszercsoport.

Hogy megtartsák a sportos vezethetőséget, ezért az összkerék-hajtása a nyomaték 62%-át a hátsó tengelyre küldi és kifejezetten aszfaltra hangolt. Különösen igaz ez a sportmodellre, a 4.8is-re, ami keményebb rugókat és áthangolt futóművet kapott az erősebb V8-as motor mellé.

A BMW X5 4.8is-re még nem kellett M logó 33

Imola red színéről, a hatalmas króm felnikről (mögötte nagyobb fékekkel) és a fényezett lökhárítóelemekről és az ezüstösen csillogó vesékről azonnal felismerhető a BMW X5 4.8is. A Missouri állambeli Saint Louisban árulják az autót és feltűnően szép állapotban van. Ha valaki hisz abban, hogy az első X5 majd beérik, akkor egy ilyen példányt kell betolni a garázsba.

Ebben az N62B48 kódú 4,8 literes, szívó V8-as motor van, mely 360 lóerőt ad le 6800-as fordulaton (a pár évvel korábbi 4,6 literes 340 lovas), mellé 500 Nm noymatéka van 3600-tól. A 2,2 tonnás X5 ezzel valamivel több mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 250 km/óra. Az egészben viszont talán az a legszebb, hogy hiába volt ez az X5 kínálat teteje, még érezték, hogy nem kell mindenre M logót ragasztani.

A BMW X5 4.8is-re még nem kellett M logó 34