Első blikkre egyértelmű, hogy kitűnik márkatársai közül a Renault Sport Spider. A Renault 1996-tól 1999-ig gyártotta kétajtós, középfarmotoros és hátsókerék-hajtású roadsterjét, körülbelül 1800 példány készült belőle a három év alatt.

A 930 kilós kis sportautót 2,0 literes motor hajtja, ami 148 lóerős, 6,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára, csúcssebessége pedig 215 km/óra.

Őrült kis kocsi ez a Renault 1

Karosszériájának anyaga műanyag kompozit, habár korábban azt tervezték, hogy alumíniumból készítik majd. S mint az látható, a Spidernek nincs – sem összecsukható, sem kemény – teteje, az ajtói is felfelé nyílnak.

Számos esetben a szélvédője is más a megszokotthoz képest: egyes darabokban egyáltalán nincs, de vannak, amiket kisebb vagy teljes szélvédővel szereltek.

Őrült kis kocsi ez a Renault 9

Érdekesség, hogy az Egyesült Királyságban, a brit túraautó-bajnokság (BTCC) kísérősorozataként még márkakupát is rendeztek a Spiderekkel, a motorokat 180 lóerősre tuningolták. Olyan kiváló versenyzők jutottak csúcsra a szériában, mint a kétszeres BTCC-bajnok Jason Plato vagy a háromszoros túraautó-világbajnok Andy Priaulx.

A képeken is látható, 1996-os évjáratú darabot az RM Sotheby’s bocsátja árverésre, a Petitjean kollekció részeként; az online aukció június 3-ától egy héten át tart. Számítások szerint 20-30 ezer euró (7-10 millió Ft) közötti áron találhat új gazdára.