A Mercedes a barcelonai teszteken sokkolta a mezőnyt a DAS (dual-axis steering, kettős tengelyű kormányzás) névre keresztelt rendszerrel. Ennek segítségével, a kormánykerék mélységben való mozgatásával a versenyzők menet közben is tudják állítani a kerékösszetartás mértékét, ami nagy segítség lehet gumikezelésben.
Már korábban kiderült, hogy a Mercedes előre tájékoztatta a Nemzetközi Automobil Szövetséget a rendszer fejlesztéséről, az FIA pedig egyetértett a csapattal abban, hogy a megoldás legális. Mondjuk, csak idén lesz az, mert a 2021-es szabályokat már pontosították, hogy kizárják a további trükközést.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója egy a csapat által közzétett videóban elárulta, hogy eredetileg már 2019-ben be akarták vezetni a rendszert. Folyamatos volt az egyeztetés a Mercedes és az FIA mérnökei között, de a szövetség világossá tette, hogy egy kormánykeréken elhelyezett kart nem fognak szabályosnak tekinteni az ellenőrök.
„Azt mondták, ha ezt akarjuk, az egész kormányt kell ki- és befelé mozgatnunk” – fogalmazott Allison. „Azt hiszem, amikor ezt tudatták velünk, abban reménykedtek, hogy így túl bonyolult lesz a megvalósítás, elengedjük a dolgot, és nem okozunk nekik több fejfájást vele.”
Nem így történt, amiért Allison szerint John Owen főtervezőé az érdem. „Nagyon-nagyon jó megérzései vannak azzal kapcsolatban, hogy valami megvalósítható vagy sem.”