1987-ben dobbantott igazán nagyot a Ruf, amikor a Porsche 911 Carrera 3.2-alapú Ruf CTR-rel, vagyis Yellowbirddel eszeveszett tempót ment a Nordschleifén. Hosszú ideig nem is volt a CTR-nél gyorsabb utcai autó a világon, aztán 1995-ben megjelent az utód, a Ruf CTR2 és tarolt.
354 km/órás sebességet is mértek, de hivatalosan 349-cel száguldott az 520 lóerős CTR2, aminek nyomába sem érhetett a Ferrari F50-es vagy a Jaguar XJ220-as. Egyedül a McLaren F1 tudta lenyomni pár évvel később. A Rufnál viszont találtak még lovakat a CTR2-ben.
Alois Ruf elhatározta, hogy készítenek két autót a híres Pikes Peak-i hegyi versenyre, ami nem csak az FIA és a Pikes Peak szabályainak fog megfelelni, hanem rendszámmal a két végén haza is lehet majd vele menni. Ez lett a Ruf CTR2 Sport, amivel bizonyították, hogy a Rufnál nem ismernek lehetetlent. Az autókat a testvérpár Steve és David Beddor vezette.
Steve a kvalifikáción az első helyen végzett, a futamon már csak a második lett összetettben, testvére pedig negyedikként futott be. Steve Beddor aztán a Virginia City Hill Climbon háromszor állhatott fel a dobogó tetejére, és vagy 20 alkalommal nyert az autóval különféle eseményeken.
Sokszor esett meg, hogy a CTR2 Sportot az utcai autó kategóriába sorolták versenyeken. Viszont amikor Steve Beddor bevetette a teljes tűzerőt a Daytona International Speedway szabadedzésén, akkor a verseny szervezői villámgyorsan sorolták át a kőkemény versenygépek közé.
Kompozit anyagból készültek az első sárvédők, az oldalsó szoknyák és egy halom elem is az autó hátulján. Szénszál erősítésű műanyagból készültek az ajtók és a csomagtérfedél. Az emeletes hátsó szárny nem csak a leszorítőerő termelését szolgálta, hanem több hűtőlevegőt terelt a motorhoz, amire nagy szüksége volt a 3,6 literes, turbós, hathengeres boxernek.
Steve Beddor autója most utcai specifikációra állítva is közel 600 lóerős, de élesben simán kifújnak belőle több mint 700 lóerőt és 780 Nm nyomatékot. Ez már nagyon könnyen viszi az 1273 kg-os CTR2 Sportot.
1995-től 1997-ig végül 16 darab Ruf CTR2 épült és 12 példányt készítettek a Sport változatból. Mind közül ez volt itt az első, ezért aligha meglepő a 220 millió forintra becsült érték.