Bár a kormány – indoklása szerint – azért tette ingyenessé a parkolást országosan a veszélyhelyzet ideje alatt, hogy az embereknek ne kelljen tömegközlekedniük, ez az intézkedés a magyarok kevesebb mint 10 százalékánál ért célt – derült ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített, reprezentatív közvélemény-kutatásból. Az intézkedés több városban is közlekedési problémákat okozott.
A teljes magyar lakosság körében mindössze 9 százalék mondta azt, hogy a tömegközlekedéstől való félelmében ült autóba, és erre azért volt lehetősége, mert nem kellett fizetni a parkolásért. 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy így már megérte, vagyis anyagi megfontolásból ült autóba.
Az emberek negyedének (24 százalék) nem számított az ingyenesség. Vélhetően ők azok, akik akkor is bementek volna a fizetős zónába, ha nem döntenek a kedvezményről.
Az emberek 19 százalékának nem volt szüksége autóra, 3 százalék annyira rossz anyagi helyzetbe került, hogy már annak fenntartását sem tudta megoldani, a válaszadók 33 százaléka pedig nem rendelkezik gépjárművel.
Míg a budapestiek 9 százaléka mondta az, hogy a tömegközlekedéstől való félelme miatt élt az ingyenes parkolással, a megyeszékhelyeken 5, a városokban és községekben 11 és 10 százalék nyilatkozott így (utóbbiak között többen lehetnek olyanok, akik a helyközi közlekedést tudták mellőzni az ingyenességnek köszönhetően, ha olyan településre mentek, ahol fizetni kellett volna).
A legmagasabb arányban a megyeszékhelyen élők mondták, hogy őket nem érdekli, kell-e fizetni, vagy sem. Az is kiderült továbbá, hogy minél kisebb településen él valaki, annál kevésbé van szüksége autóra egy járvány idején.
A spórolás egyértelműen a fiatalokat mozgatta meg jobban, majdnem kétszer annyian mondák, hogy így már megérte autózni, mint a 60 éven felüliek.
Az ingyenes parkolás július elsejéig érvényes az ország területén.