A Ferrari tavaly meglepő motorfölénnyel kezdte az évet, a riválisok csalást is sejtettek.

Őszre az ellenfelek megkeresései alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több szabálytisztázást adott ki a motorok működését, az olajrendszert illetően, a Scuderia előnye pedig el is tűnt. A felügyelőszervezet aztán az olaszok erőforrásait is lefoglalta, teljes vizsgálatot folytattak le, melyet végül botrányosan zártak le: jelezték, hogy bár gyanús volt a motor, szabálytalanságot nem tudtak bizonyítani, ezért egy titkos megegyezést kötöttek a maranellói csapattal.

A megegyezés része volt, hogy a Ferrari segíti az FIA-t az erőforrásokra vonatkozó kutatásokban, ennek eredménye most egy újabb szabályszigorítás.

Az FIA legújabb, 0018/20-as számú műszaki direktívája az energiavisszanyerő-rendszer energiaelosztását monitorozó új szenzor beépítéséről szól (a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull autóin a szezonnyitótól ott lesznek, majd a gyártás felpörgésével a többi csapat autóira is felkerülnek), míg a 0019/20 számú irányelv a 100 kilométerenkénti 0,3 literes olajfogyasztás ellenőrzési módjait részletezi és szigorítja, egyebek mellett a fizikai kimérést is a lehetőségek közé emeli.

Kövess minket a Facebook-on!