Az Egyesült Államok délkeleti részén trópusi vihar tombol, akkora, hogy nevet is kapott. A Christobalnak hívott időjárási jelenség óránként 80-90 kilométeres széllökésekkel, özönvízszerű esőzéssel mintegy 300 kilométer hosszú sávban pusztít Alabama, Mississippi és Louisiana partjainál. Alabamában egy szigethez vezető hidat teljesen le kellett zárni, a Dauphin-szigetről az időjárástól függően kimentik az ott tartózkodókat. Mississippiben víz alá kerültek a tengerparti strandok és a part menti országutak is.
Ilyenkor a mélygarázsokban álló autókat szinte látatlanban le lehet írni, aki nem tudta elszállítani az autóját, arra biztosan egy beázott, vízkáros, értékcsökkent probléma vár. Hacsak nem járt arra Austin Owens, a nap hőse, aki egy ismeretlen autóját mentette meg a pusztulástól.
Austin gyerekkori álomautója a Mazda RX-7, így amikor eljutott hozzá a hír, hogy egy parkolóban álló darabot fenyeget a víz, azonnal cselekedett. Haverjával és egy emelővel bepattantak a vízjárásra alkalmasnak tűnő Ford Broncóba, és a helyi barkácsboltban vettek pár zsalukövet, majd a helyszínre siettek.
Itt már a dolgozó mentőcsapattal találkoztak, akik épp egy Ferrari F360 Modenát szállítottak el, valamint raktak már pár téglát a Mazda RX-7 alá. Erre segítettek rá Austinék a masszív betonelemekkel, így tökéletes biztonságba emelve a ritka japán sportgépet.
De miért állt egyáltalán ilyen helyen ez az értékes típus? A Jalopnik cikkéből kiderült, hogy a tulajdonos épp a vihar előtt újíttatta fel a gépet. Teljes festést kapott, de a szigetelések már a munka előtt sem voltak tökéletesek, erre a szervizben is felhívták a figyelmét, a vihar érkeztéig viszont nem sikerült kijavítani a hibát, így pont a beázás elkerülése miatt parkolták fedett helyre a kocsit.
Mazda RX-7
A kilencvenes évek jelentették a japán sportkupék fénykorát. Ekkor forgalmazták a Toyota Supra legendás generációját, a Honda NSX-et, és a Mazda RX-7-est is, ami Wankel motorja miatt kilógott a sorból. A megmentett darab egy harmadik generációs (FD) amit a legendás 13B-REW kódjelű 1,3 literes turbós Wankel hajtott. Évjárattól függően 255-280 lóerővel.
Ekkora áradásra viszont nem számítottak, és valószínűleg pont az elővigyázatosság okozott volna vízkárt, ha nincs Austin Owens és haverja, akik önzetlenül léptek akcióba, és olyan nagy lendülettel tették a jót, hogy a Bronco sebességváltója út közben megadta magát, második fokozatban kellett hazavánszorogniuk.