3,6 literes V6-os erőforrás helyett 4.0 V8-as dolgozik a Porsche Cayenne GTS orrában, kiemelve a harmadik kiadására visszatérő sportmodellt az átlag-Cayenne-ek sorából. A 460 lóerős, 620 Nm nyomatékú biturbó motor álló helyzetből 4,5 másodperc alatt repíti 100 km/órára a tradicionális szabadidőjárműből és terepkupéból álló párost – az említett, hathengeres elődmodell 20 lóerővel gyengébb, 20 Nm-rel harmatosabb és 0,6 másodperccel lomhább volt (minden gyorsulási érték Sport Chrono csomaggal értendő.) A modellpáros végsebessége immár nem 262, hanem 270 km/óra.
Egy erős motortól persze még Európában nem lesz sportautó a sportautó. A Cayenne GTS duó alapáron kapott 20 mm-rel ültetett, adaptív csillapítású sportfutóművet, valamint nyomatékvektor-szabályozást. Szintén alapkivitelű a lökhárító két szélén kivezetett sportkipufogó, amely a Coupé esetében még sportosabb rendszerre cserélhető – utóbbi dupla csöve középen töri át a hátsó lökhárítót. Alapárasak az öntöttvas tárcsákkal és piros nyergekkel szerelt fékek – utóbbiak volfrám-karbid bevonatú PSCB tárcsákkal vagy kerámia kompozit fékrendszerrel helyettesíthetők. A 20 helyet 10 mm-rel ültethető, háromkamrás légrugózás, hátsókerék-kormányzás, valamint aktív oldaldőlés-stabilizálás is rendelhető opcióként.
Mindezek mellett jelentőségüket vesztik az olyan optikai jellemzők, mint a 21 colos, selyemfényű fekete RS Spyder keréktárcsák, a sötétített LED-es lámpatestek, illetve a fekete légbeömlők, ablakkeretek, logók és kipufogóvégek.
Az utastérben mindenütt alkalmazott Alcantara borítás és sötét tónusú, csiszolt alumínium teremt sportos hangulatot. Exkluzív sportülések kerülnek a GTS modellpárosba; ezek fejtámláján visszaköszön a fordulatszámmérőt, a küszöböket és az ajtókat is díszítő GTS logó, de a vásárló számos ponton egyedi kidolgozást is kérhet.