Aki nyomon követi az észak-amerikai J.D. Power kezdeti minőség felmérését (Initial Quality Study, IQS), az megszokhatta, hogy a frissen megvásárolt új autóval a használat első 90 napja során szerzett tapasztalatok terén hagyományosan a japán gyártók teljesítenek a legjobban. Aztán néhány éve elkezdtek feljönni a koreaiak, majd összeszedték magukat az amerikai márkák, és mostanra úgy néz ki, hogy a japánok lecsúsztak a mezőny második felébe.

Nem hiszed el, kik gyártják a legjobb autókat 1

Sárgával a tömegpiaci, illetve prémium szegmensek nyertesei.
Szürkével az iparági átlag.

Az első tízbe mindössze egy japán márka, a Mitsubishi fért bele, de európai is csak egy (VW) jutott fel a legjobbak közé. Mindössze három prémium márkának (Genesis, Lexus és Cadillac) sikerült az átlag fölé kerekednie; a Mitsubishi, a Lexus és a Nissan kivételével az összes japán márka átlag alatt teljesített – igen, a Toyota is. A sor végén öt európai prémium márka kullog.

Ha ez megdöbbentő, várj, amíg elolvasod a Tesla eredményét. A márka ugyan nem járult hozzá ahhoz, hogy a J.D. Power kutatói az USA teljes területén felvegyék a kapcsolatot az ügyfeleikkel, 35 államban mégis sikerült beszélni teslásokkal, így – bár a hivatalos rangsorba a hiányos információk miatt nem kerülhetett be – mégis csak megállapították a hibák előfordulási arányát. Ezek szerint a Tesla messze a legtöbb hibát produkálta az egész piacon; 100 autóra 250 hiba jutott! Ezzel szemben az abszolút legjobb minőséget a Chevrolet Sonic kisautó produkálta, 100 autón mindössze 103 problémát tapasztaltak.