A holland VSB Groep csőrös Scaniája már nem „mai gyerek”, mégis szemet gyönyörködtető látványt nyújt, ami nemcsak tetszetős fényezésének, hanem impozáns méreteinek köszönhető. A Longliner fülkés nyerges vontató mind magasságában, mind hosszúságában a határokat súrolja. Ennek köszönhetően viszont tágas életteret biztosít a kamionsofőrnek, aki szinte biztos lehet abban, hogy ezzel a járművel egyáltalán nem marad észrevétlen.
Mire jó egy ekkora fülke? Mondjuk úgy, hogy szinte mindenre. Tulajdonképpen olyan, mint egy saját egyszemélyes házikó, amiben egy kis nyugalomra tehet szert a megfáradt sofőr (feltéve, ha sikerül olyan helyen parkolnia). A gigantikus méretű Scaniában keresztbe fordított ágy, felhajtható asztalka és kis kézmosóval ellátott pultocska is van, borotválkozótükörrel. Ha mindez nem lenne elég, akkor a sofőr, vagy utasa külön olvasólámpával ellátott priccsen pihenhet, amely a fülke egyik sarkában kapott helyet.
A megfelelő kényelem érdekében az országutak királyát felvértezték néhány hasznos konyhai készülékkel is, ennek megfelelően mikrohullámú sütő, hűtő és kávéfőző is van benne. Szigorúan a hátfalon persze, így a vakmerő kollégák (vagy inkább „kolekák”) nem tudnak menet közben kávét főzni. Az élénkítő fekete ital fogyasztása továbbra is maradjon egy szertartás, ha egy mód van rá. Hiszen a mai rohanó világunkban a legkevésbé marad idő arra, hogy megadjuk a módját a pihenésnek. Szerencsére a Scania mérnökei teljes mértékben ebben a szellemben alakították ki annak idején a Torpedo fülkéjét.
Nem csoda, ha ez a sárga-piros Scania már évek óta sztár a kamionok között. Aki látja, lefotózza, megcsodálja és körbejárja. Még modell is készült belőle, hogy a lelkes rajongók otthon is csodálhassák. Jól van ez így, hiszen a Scania T144 Torpedo 4×2-es hajtásképletű csőrössel nehezen telik be az ember szeme.
A modell a 4-es szériához tartozik, amit 1995 és 2005 között gyártottak Európában, de Brazíliában még két évet kihúzott a gyártásban ez a típuscsalád. A 26,5 tonnás T144-es hajtásáról 16 literes, 530 lóerős V8-as erőforrás gondoskodik. A T-fülkés Scania mára igazi ritkaságnak számít, nemcsak Hollandiában, hanem Európában is. A svéd gyártó ugyanis már nem gyártja ezt a kabint. A nyújtott motorháztető és az extra hosszú fülke ugyanis hozzátartozik a szerelvény teljes hosszához, így az elvenne a vontatmány hosszából, ezáltal kevesebb rakományt lehetne vele elvinni.
Így hát azok a tulajdonosok, akik rendelkeznek Toperpedóval, nagyon vigyáznak rá. A Közel-Keleten azonban lehet találkozni egy-két eladó példánnyal, amelyek főként Nyugat-Európából kerültek oda használtan. A Scania ugyanakkor a csőrös teherautók gyártását nem függesztette teljesen fel, mert az S-szériának van nyújtott motorháztetővel rendelkező változata ( S730T), ha másképp nem, legalább így megőrződik a Torpedo, azaz a csőrös Scaniák öröksége az útkornak.