Az amerikai startup, a Hyliion különleges csőröst mutatott be nemrég. A Hypertruckból még csak ez az egy létezik, mégis a világ 100 országában jelenlevő Agility logisztikai vállalat ezer darabot vásárolt már belőle. Mindez kivételesen jó üzleti érzékre vall, de az is lehet, hogy csak marketingfogás az egész. Annyi bizonyos, hogy a háromtengelyes „zöldfülű” csőrős megérdemli a figyelmet, hiszen olyan technológiát használ, amely a gázüzemű és az akkumulátortechnológiás teherautók előnyeit kombinálja.
A Hypertruck lényegében egy gázüzemű teherautó, amely elektromos hatótávnövelőt (ERX) használ. Ezáltal a nyerges vontató 1000 mérföldet, vagyis 1600 kilométert képes megtenni tankolás nélkül. Igaz, a tisztán elektromosan megtehető hatótáv mindössze 25 mérföld (40 km), de ez éppen elég ahhoz, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül hajthasson be a városba, például akkor, amikor mondjuk élelmiszert vagy egészségügyi felszereléseket szállít.
Működés közben a 400 lóerős, 12 literes, Cummins-gyártmányú CNG-motor „generátorként” funkcionálva tölti a fülke alatt elhelyezett akkumulátorokat, amelyek ennek köszönhetően elegendő mennyiségű elektromosságot biztosítanak a Dana elektromotornak a hátsó tengelyek hajtásához. A Toshiba-cellás akkumulátorok ugyanakkor nemcsak a gázmotor működése, hanem fékezés közben is töltődnek a fékenergia-visszanyerésnek (regeneratív fékezés) köszönhetően.
A 2015-ös Freightliner Cascadia fülkéjével szerelt nyerges vontató előszériás változatai várhatóan 2021-re készülnek el, sorozatgyártása pedig 2022-ben indulhat. A leendő tulajdonosoknak a tankolással biztosan nem lesz gondjuk, ugyanis az USA-ban több mint 700 CNG-töltőállomás áll rendelkezésre. BioCNG-vel tankolva pedig még tovább csökkenthető a Hypertruck ökológiai lábnyoma.