A brit What Car? magazin 18 ezer olvasóját mozgósította, hogy elmondják véleményüket autójukról. A kérdés egyszerű volt: mi romlott el az elmúlt 12 hónapban, mennyi ideig tartott megjavítani azt, és mennyibe került a beavatkozás.

Ennek alapján állt össze az a rangsor, amelyből kiderül: mely márkák mely típusait érdemes választania annak, aki megbízható középkategóriás szabadidőjárművet szeretne. Az ajánlott új és fiatal autókról ide kattintva olvashatsz, ha pedig a megbízható használt szabadidőjárművek érdekelnek, ide kattints. A listának azonban volt egy alsó vége is: ezek a legkevésbé megbízható crossovereket tartalmazzák.

Ezeket az autókat alább találod: előbb az új, utána az öregebb modelleket vesszük sorra.

A legkevésbé megbízható új és fiatal középkategóriás szabadidőjárművek

Új és használt terepjárók, amikkel csak baj van 1

3. Land Rover Discovery Sport (2014-)
Pontszám: 81,9%
A Land Rover Discovery Sport-tulajdonosok mintegy 43 százaléka tapasztalt hibát, a kormányművön kívül az összes alkatrésznél előfordulhatott meghibásodás. Az autók egynegyedénél több mint egy hétig tartott a javítás.

Új és használt terepjárók, amikkel csak baj van 2

2. Ford Edge (2016-2019)
Pontszám: 80,7%
A felmérésében szereplő Ford Edge-ek 45 százaléka megfordult a szervizben, minden második esetében több mint egy hétig tartott a javítás. Főleg a klímaberendezéssel volt baj, illetve általános elektromos gondok kínozták a nagy szabadidőjárművet. A problémákat garanciálisan orvosolták.

Új és használt terepjárók, amikkel csak baj van 3

1. Nissan X-Trail (2014-)
Pontszám: 77,1%
A tizennégy vizsgált hibakategóriából tizenegyben mutatott problémát az X-Trail. Ezek felét egy napon belül megjavították, a többiek viszont több mint egy hétre kiestek a forgalomból. A nem garanciális javítások meglehetősen költségesek voltak.

A legkevésbé megbízható idősebb középkategóriás szabadidőjárművek

Új és használt terepjárók, amikkel csak baj van 4

3. Mazda CX-5 (2012-2017)
Pontszám: 72,8%
A CX-5 tulajdonosok 30%-a számolt be hibáról, ezek főleg a motort érintették, de számos egyéb területen is jelentkezett gond. Az autók fele több mint egy hetet töltött a műhelyben.

Új és használt terepjárók, amikkel csak baj van 5

2. Volvo XC60 (2008-2017)
Pontszám: 72,4%
Az XC60-asok 44 százalékával volt baj. Elsősorban a futómű okozott gondot, de több egyéb fődarab is fejfájást okozott a tulajdonosoknak. A legtöbb autó nem vált mozgásképtelenné, sőt, egy napon belül meg is javították őket, de csak harmadukat fedezte a garancia. (A típust 0-5 éves korában még a legmegbízhatóbbak között tartották számon.)

Új és használt terepjárók, amikkel csak baj van 6

1. Hyundai Santa Fe (2006-2012)
Pontszám 61,6%
Tíz Santa Féből négy elromlott. Főleg a motor és annak villamos hálózata, a kipufogó és az üzemanyag-ellátás szenvedett. A meghibásodott autók közel fele üzemképtelenné vált, javításuk több mint egy hétig tartott, a nem garanciális javításokért sokat kellett fizetniük a tulajdonosoknak.