Az i8-as BMW 2014-ben került gyártásba, és bár a formája nagyon sportos, a technika sokak számára nem hozta a várt eredményt. A bajorok fenntarthatóság jegyében vitték a BMW i almárkát, ezért nem fért volna bele egy kőkemény sportautó. Az igény azonban többek részéről adott volt, hiszen az i8 könnyű, karbon váza és a középmotoros elrendezés szinte kívánta a több erőt.
Az átalakításhoz többen új motort képzeltek el, de a svájci EDO Motorsport a meglévő hajtásból szerette volna kihozni a maximumot. Így született meg az i8 Procar.
Látványosak a szélesítései és a hatalmas hátsó szárnya, utóbbi 200 kg leszorítóerőt termel. A diffúzorból és a slick gumikból is látható, hogy ez az i8-as már nem közútra való. Bent kagylóülések és bukócső található.
Több mint 60 millió forintnyi tuning került az autóba, és minden azért van, hogy a lehető legjobb köridőt sajtolják ki belőle. Eredetileg egyébként biztonsági autónak készült az i8 Procar.
Az alatta lévő Bilstein futómű megegyezik a Formula E BMW i8 biztonsági autójának specifikációjával.
A nagyobb akkumulátorcsomag 166 lóerőre növeli az elektromos motor teljesítményét. A 1,5 literes, háromhengeres motorjára nagyobb turbófeltöltők kerültek, így már 490 lóerőt és 890 Nm nyomatékot tud az i8-as.