Júniusban 10 355 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 23 százalékkal kevesebbet, mint tavaly júniusban – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elemzéséből. A forgalomba állított kishaszonjárművek száma 1805 volt, ami 19 százalékos csökkenés.
Az év első félévét tekintve az új személygépjárművek forgalomba helyezése 25 százalékkal, 55 673-ra esett vissza az előző év azonos időszakához képest, a kishaszonjárműveké pedig 21 százalékkal, 10 138 darabra.
Mindemellett a szervezet nem módosított korábbi előrejelzésén: az idei évre változatlanul 118 ezer új személyautó forgalomba helyezésével és 22 ezer kishaszonjárművel számolnak. Reményeik szerint a második félév a visszaesést valamelyest kompenzálni tudja, és az év végére a piac csak 25 százalékkal marad el a 2019. évi eredménytől.
Az elemzésük szerint a koronavírus miatt hozott állami és gyártói intézkedések jelentős piaci visszaesést eredményeztek Európa-szerte. Ahol az üzleteket bezárták és a kijárási korlátozások is szigorúak voltak, a visszaesés a 100 százalékot is megközelítette. Magyarország esetében az április és május mintegy 50 százalékos visszaesést eredményezett, illetve a veszélyhelyzet alatt kimaradt megrendelések a nyári hónapokban is éreztetni fogják a hatásukat.
2020 júniusában 234 új nagyhaszonjárművet állítottak forgalomba, az előző év azonos időszakához képest 70 százalékkal kevesebbet, az első félévben 59 százalékos a visszaesés mértéke. Az egyesület a nagyhaszonjárműveknél jelentősen csökkenő trenddel számol: az idei év a 2019-es eredmény 50 százalékát fogja elérni.
A motorkerékpároknál volumenében még mindig alacsony a forgalomba helyezés. Bizakodásra ad okot az MGE szerint, hogy a 2020-as első hathavi eladás 2313 darab volt, ami a többi kategóriához képest alacsonyabb, 4 százalékos visszaesés 2019. január-júniushoz képest.