1959 és 1963 között összesen 75 darab Aston Martin DB4 GT készült, amik közül csak 8 kapott könnyű karosszériát. Akkoriban ez volt Nagy-Britannia leggyorsabb személyautója. Első versenyén, Silverstone-ban Sir Stirling Moss méltón avatta fel az autót, behúzta vele az első helyet. Pehelykönnyű karosszériáját a milánói Touringnál készítette, de az 1958-as Londoni Motor Show-n bemutatott Aston Martin DB4-es volt az első autó, ami a vállalat Newport Pagnell-i központjában készült.

Akárcsak a DB4 GT Zagatóból és a Goldfinger című James Bond-film DB5-öséből, a DB4 GT-ből is elkészítették a Continuation, tehát a hagyományos eljárásokkal, de napjainkban gyártott változatot. A sorozatot 25 példánnyal folytatta az Aston Martin, aminek darabjait 600 millió forintért is pillanatok alatt elkapkodták. Ez az ezüst, Le Mans-i világításokkal felszerelt darab volt az első az új sorozatban. Ma az eredeti 1,5 millió angol fontos árának többszörösét éri.

Az első új Aston Martin DB4 GT 2

Ha már közúton nem használhatóak ezek az autók, az Aston Martin úgy döntött, hogy a DB4 GT-ket kifejezetten a versenyzésre készíti, ezért a korabeli eljárásoknak megfelelően kézzel készült autóba (1,2 mm vékonyka alumínium karosszériaelemek) modern biztonságot adó bukócső és roppant könnyű, szénszálas kagylóülések kerültek. Érdekes kontrasztban van ez a klasszikus, háromküllős fakormánnyal.

Az első új Aston Martin DB4 GT 18

Motorja 4,2 literes, soros, hathengeres, ami három Weber karburátorral 345 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, és 475 Nm nyomatéka van. Hozzá szinkronizálatlan, négysebességes kézi váltó jár, mely garantálja, hogy a vezetése igazi régimódi móka legyen. Most pedig irány a videó!

a videó a hirdetés után indul