A 2020-as Forma-1-es előszezon egyik legfelkapottabb témája volt a Mercedes kormányművel egybeépített felfüggesztés-állítója, a DAS. A rendszert a bajnokcsapat a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) együttműködve fejlesztette, ám a riválisok nem nézték jó szemmel a Toto Wolff vezette istálló tevékenységét.
A Red Bull-főnökök korábban elmondták, hogy nem nyugodnak bele a helyzetbe, és szeretnék tisztázni azt. „Meggondoljuk a dolgot, de most az a legfontosabb, hogy rendeben és biztonságban megrendezzük a nagydíjat” – nyilatkozta Helmut Marko, az energiaitalosok motorsportfőnöke.
Christian Horner is hasonló álláspontot képviselt, ám a csapatfőnök az Osztrák Nagydíj első szabadedzése alatt elárulta, hogy ők sem tétlenkedtek, és kifejlesztettek egy hasonló rendszert. „Egy bonyolult, de ötletes megoldásról van szó. Tisztáznunk kell még néhány dolgot az FIA-val, felmerült ugyanis néhány kérdés” – árulta el a szakember.
A Red Bull megoldása még nem debütált Max Verstappen és Alexander Albon RB16-os versenygépén. A Mercedes viszont nem ijedt meg attól, hogy a riválisok óvást nyújthatnak be a DAS miatt, az első szabadedzésen Valtteri Bottas használta is a felfüggesztést módosító rendszert.
Mercedes, Bottas ile birlikte DAS sistemini kullanmaya başladı. #F1 pic.twitter.com/rk1sVvzF79
— Formula 1 Bilgi 🇹🇷 (@F1Bilgi) July 3, 2020