A Škoda egyedi utat járt be a KGST-piac felbomlása után, ez lett az egyetlen kelet-európai márka, amely sikeresen jött ki a teljes társadalmi-gazdasági átalakulásból, és a Volkswagen szárnyai alatt reneszánszt él meg. Ennek a sikernek a Škoda Felicia adott első és határozott lökést, a megbízható, takarékos, aránylag tágas, egyszerű típust nagy számban vásárolták. 

Ez a racionalitás, a mindennapi használhatóság lett a márka vezérgondolata, de még mielőtt teljesen eluralkodott a „Simply Clever” filozófia, volt egy érdekes vadhajtás, a Felicia Fun. Egy színes, érdekes, korlátozottan használható, de annál vidámabb életmódfurgon, amihez hasonlóval azóta sem próbálkoztak a csehek. 

A különleges kivitelnek voltak előzményei. Első őse a 781 Tremp volt 1987-ből, egy kétüléses nyitott szabadidő-autó, amire tető helyett csőváz került a B oszloptól hátrafelé. Ennél még megvoltak a hátsó ajtók, és inkább csak levágott tetejű furcsaság volt, semmint pickup.

Ez volt az elmúlt 30 év legviccesebb Škodája 1

Utódja, a Favorit Fun viszont már közel állt a végső megoldáshoz. Ennek valódi pickupkarosszériát építettek, futóművét 60 milliméterrel megemelték, és már ebben is megjelent a nagy trükk, a hátfal eltolásával kihajtható két pótülés, ami igazán különlegessé teszi a koncepciót.

Ez volt az elmúlt 30 év legviccesebb Škodája 2

Ez a megoldás került át a Felicia Funba is, és ez tesz a legvidámabb Škodává a típust. Az elvileg kétüléses kocsit így át lehetett alakítani négyülésessé, a hátul ülők pedig tulajdonképpen a kabriózás örömeit élvezhették a platón ülve, nekik tető nem jutott. A trükkel 1370-ről 850 milliméterre csökkent a fenyőfával borított rakfelület hosszúsága, azonban a kizárólag ragyogó sárga fényezéssel kínált platósra így is ráfért a hűtőtáska és minden, ami egy hétvégi strandoláshoz kell. 

Ez volt az elmúlt 30 év legviccesebb Škodája 3 Ez volt az elmúlt 30 év legviccesebb Škodája 4

A Felicia Fun mindent megkapott, amit akkoriban a cseh gyártó kínált (ABS, szervokormány, elektromos ablakok), motorként bármit választhatott a vevő az akkor elérhető palettáról, az 1,3 literes, 68 lóerős és az 1,6 literes, 75 lóerős benzinesen túl az 1,9 literes, 64 lóerős dízel is rendelkezésre állt. Az 1,6 literes szívó benzinessel a  Felicia Fun 163 kilométer/óra végsebességet érhetett el, fogyasztása pedig az akkori szabvány szerint 7,3 literes átlagértékre adódott 100 kilométerenként. 

Ez volt az elmúlt 30 év legviccesebb Škodája 5 Ez volt az elmúlt 30 év legviccesebb Škodája 6

Az összesen több mint 1,4 millió legyártott modern Felicia között ez a legritkább, alig több, mint négyezer darabot gyártottak, így mára az ára jelentősen túlszárnyalja típustársaiét. Míg a legjobb Feliciák is alig félmilliót érnek, addig egy Felicia Fun vételára simán elérheti a 2-3 millió forintot. Már ha akad eladó.