Általában nem arról híresek a Ferrarik, hogy tömeggyártmányok, épp ellenkezőleg, így speciel az 575 Superamericából mindössze 559 darabot gyártottak.

Alapját az 575M Maranello adja, melyet a Ferrari az 550 Barchetta utódjának szánt. Egyik különleges része a teteje, mivel jelen esetben már elektrokromatikus üvegtetőről beszélünk, míg a Barchettát még a nehezebben kezelhető lágytetővel szerelték.

Egy vagyonba kerül az olasz álomautó 1

Mégis miért jó az elektrokromatikus tető?

Egyáltalán mi az? – joggal merül fel a kérdés. Az 575-ös Ferrari ilyen jellegű teteje a Revochromico nevet viseli, maga az üvege elektrokromatius, a kerete szénszálás.

Kialakításának köszönhetően a sofőr eldöntheti, mennyi fényt szeretne átengedni az üvegen. Összesen ötféle állás közül választhat, a teljes átlátszóságtól az 1%-os fényáteresztésig – a szélső értékek között 1 perc alatt válthatunk.

A panel ráadásul 180 fokban forgatható a B-oszlop körül, így kabrióként is élvezhetjük a sportautót.

Egy vagyonba kerül az olasz álomautó 13

5,7 literes, 12 hengeres motor hajtja a Superamericát, 540 lóerőjével akár 320 km/órás csúcssebességre is képes, 0-ról 100 km/órára 4 másodperc alatt gyorsul.

Ezt a példányt az Egyesült Királyságban, félautomata sebességváltóval árulják (egyébként mindössze 43-ba szereltek manuális váltót). A jobbkormányos sportkocsi ára viszont meglehetősen borsos, közel 300 ezer font (117,6 millió forint). A horribilis összeg mellé teljes szervizdokumentáció és mindössze 2896 megtett kilométer társul.