Már a téli tesztek után látszott, hogy a Ferrari idei versenygépe, az SF1000-es nem sikerült annyira jól. A Hungaroringre komoly fejlesztési csomaggal készülő csapat önmagához képest rosszul kezdte a 2020-as Forma-1-es szezont: az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén Charles Leclerc és Sebastian Vettel a 10. és 12., a második gyakorláson – fordított sorrendben – a 4. és a 9. helyen zártak.
A két versenyző közül Leclerc volt a lehangoltabb, a monacói lemaradása a péntek délutáni gyakorláson is egy másodperc volt a leggyorsabb Hamiltonhoz képest. „Remek érzés volt visszaülni az autóba, de nem zártunk jó napot” – mondta a kétszeres futamgyőztes. „Talán még rosszabb is, amire számítottunk. Több autó tempója is közel van egymáshoz, ami egyrészt izgalmas, ám másrészt jobb volna, ha előkelőbb helyezésekért harcolhatnánk. Keményen kell dolgoznunk a továbbiakban.”
„Az a helyzet, hogy az egyensúly nem tűnik rossznak. Lassabbak vagyunk a kanyarokban a többieknél, a tapadás sem az igazi – úgy gondolom, ez csak egy dolog, a teljes csomagon javítanunk kell” – válaszolta Leclerc arra a kérdésre, hogy mi lehet a probléma az idei konstrukcióval. „Többféle beállítást is kipróbálunk, hogy működésre bírjuk a kocsit, hátha javul egy kicsit a teljesítményünk. Fontos, hogy jó döntéseket hozzunk, hogy erősebb autónk legyen a hétvége további részében.”
Csapattársa valamivel optimistább volt a második szabadedzés után, de Vettel hátránya is 657 ezred volt a Mercedes hatszoros világbajnoka mögött. „Tűrhető napunk volt” – mondta a négyszeres bajnok. „Nem volt semmi probléma a kocsival, jó volt visszatérni az autóba” – összegezte a német a pozitívumokat.
Természetesen Vettel sem volt elragadta a lemaradást látva. „Ami a sebességet és a versenyképességet illeti, érdekes napon vagyunk túl – látjuk, hogy nem vagyunk a legjobbak között. A Mercedes, ahogy az várható volt, nagyon erős. Mögöttük azonban nagyon szoros a mezőny, meglátjuk, mi történik. A szombati nap fontos lesz, megpróbálunk a Mercedes mögötti csoport legjobbja lenni.”