Valtteri Bottas nyerte a 2020-as Forma-1-es Osztrák Nagydíjat. A Mercedes finnje Charles Leclerc Ferrarija és Lando Norris McLarenje előtt ért célba Spielbergben.
Bottas rajt-cél győzelmet aratott, a 71 körös verseny döntő részében csapattársa kíséretében autózva. Az elindulás után viszonylag gyorsan felzárkózott az ötödik helyről a másodikra Hamilton. Hét másodperces hátrányának lenullázását a haasos Kevin Magnussen fékhibája miatt pályára küldött biztonsági autónak köszönheti.
A futam kilenc kiesőt hozott: a két Red Bull, Max Verstappen és Alexander Albon is műszaki hiba miatt esett ki, de Lance Stroll (Racing Point), Daniel Ricciardo (Renault), Romain Grosjean (Haas) és George Russell (Williams) is erre a sorsra jutott. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) és Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) a kerekek miatt esett ki: a finn autójáról menet közben esett le felnistől a jobb első gumi, az orosz bal hátsója pedig felrobbant egy féktávon.
Az incidensek miatt háromszor pályára hajtó biztonsági autó többször is összehozta a mezőnyt, és ezek alatt többen is alternatív stratégiára váltottak. Albon lehetett volna ezek nagy nyertese, aki az utolsó újraindítás után lágyabb és kevésbé használt gumin próbálta megelőzni Hamiltont. A brit-thai esélyes lehetett volna a győzelemre, ám ahogy tavaly Brazíliában, Hamilton ismét kilökte őt, és ismét 5 másodperces büntetést kapott érte.
Based on Hamilton’s reaction, he’s not at fault for the incident with Albon. #F1 | #AustrianGP pic.twitter.com/rNdZnXsvY4
— JJ (@TomcatNASCAR_2) July 5, 2020
Leclerc – kihasználva a kavarodást – a második helyig repítette a nem túl versenyképes Ferrarit, Norris pedig az utolsó körben a leggyorsabb kört is megfutva öt másodpercen belül tartotta a különbséget Hamiltonhoz képest, így övé lett a harmadik pozíció. A hatszoros világbajnok negyedik lett, megelőzve a másik McLarenben ülő Carlos Sainz-t és a Racing Pointos Sergio Perezt. Pontot szerzett még az Alpha Taurival Pierre Gasly, a visszatérő Esteban Ocon a Renault-val és Antonio Giovinazzi az Alfa Romeóval.
Sebastian Vettel csak a tizedik lett: az első újraindítás után Sainz-cal koccant, és megpördült a Ferrari németje, visszaesve a mezőny végére. Innen küzdötte fel magát az utolsó pontszerző helyig, megelőzve az utolsóként célba érő williamses Nicholas Latifit.
DRAMA AT THE RESTART
Vettel tries to get past Sainz at Turn 3, there’s contact and the Ferrari man spins 🔄
The German drops to P15 #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/u9Js3sxYgv
— Formula 1 (@F1) July 5, 2020
A versenynaptár ugyanitt, a Red Bull Ringen folytatódik a jövő heti Stájer Nagydíjjal.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Derült, napsütéses időben, 27 fokos levegő- és 54 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2020-as szezon első Forma-1-es futamára, az Osztrák Nagydíjra.
WEATHER CHECK: ☀️☀️☀️
Air Temp: 27C / 80F
Track Temp: 54C / 129F#HaasF1 #AustrianGP pic.twitter.com/m4TOGAxFij— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 5, 2020
Az év első pole-pozícióját Valtteri Bottas szerezte meg a Mercedesszel, megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont. A harmadik sorba a Red Bull hollandja, Max Verstappen mellé a mclarenes Lando Norris állhatott fel. Mögöttük a másik Red Bull-lal Alexander Albon, valamint Sergio Perez várhatta a piros lámpák kialvását. A gyorsabbik Ferrari-versenyző, Charles Leclerc csak a hetedik lett a kvalifikáción, miközben csapattársa, Sebastian Vettel a legjobb tíz közé sem fért be: a német csak a 11. lett. A mezőny első feléből indult még Carlos Sainz és Lance Stroll a másik McLarennel, illetve Racing Pointtal, valamint a Renault ausztrálja, Daniel Ricciardo.
Hamilton ellen azonban a rajt előtt nem sokkal vizsgálat indult: miután szombaton nem találták vétkesnek a sárga zászlós jelzés alatt futott köre miatt, a Red Bull kérésére ismét elővették az ügyet. Végül az utolsó pillanatban a brit három helyes rajtbüntetést kapott, így csak az ötödik helyről vághatott neki az Osztrák Nagydíjnak.
Az élmezőnyből Verstappen és a rajtrács második fele a közepes gumikon vágott neki a 71 körös megmérettetésnek. A többiek a piros oldalfalú lágy gumikon kezdték a versenyt.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, lágy-kemény elosztásban, a 24. és 28. kör között végrehajtott cserével. Azoknak pedig, akik a sárga oldalfalú közepes gumikon kezdték a versenyt, a gumiszállító a 27-32. körben javasolt cserét, ahol a fehér oldalfalú keményekre válthatnak. Valamivel lassabbnak gondolták ezeknél a lágy-közepes kombinációt, cserével a 30-34. kör között.
It’s showtime…#WeRaceAsOne #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/mr37tvNwDA
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) July 5, 2020