Thaiföldön már kapható a Toyota legújabb kompakt crossovere, a Corolla Cross. A világ legnagyobb számban eladott személyautójával vont párhuzam meglehetősen erőltetett, hiszen míg a Yaris és a Yaris Cross megjelenése között felismerhető némi kapcsolat, a Corolla Cross csak TNGA-C padlólemezében mutat azonosságot a Corollával. Talán pontosabbak vagyunk, ha az azonos alapokra épülő C-HR tágasabb, kevésbé dizájn-orientált változatának tekintjük az új modellt.
A siker szempontjából persze mindegy, hogy honnan közelítjük meg a kérdést, és manapság nem lehet olyan szabadidőjárművet bemutatni, amit ne zabálnának az emberek.
A Corolla Cross leginkább helykínálatában tér el a C-HR-től: noha a tengelytáv azonos, a megnövelt szélességnek és magasságnak köszönhetően kényelmesebb üléspozíciót ígér a modell, a csomagtartó pedig akár 110 literrel tágasabb.
Toyota |
Toyota |
Toyota |
|
Hosszúság (mm) |
4370 |
4460 |
4360 |
Szélesség (mm) |
1790 |
1825 |
1795 |
Magasság (mm) |
1435 |
1620 |
1565 |
Tengelytáv (mm) |
2640 |
2640 |
2640 |
Csomagtartó (liter) |
361 |
487 / |
377 |
A Corolla Cross a TNGA padlólemezzel járó összes aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciót tudja, széria vagy opciós tétel a holttérfigyelés, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés és számos további funkció.
A modell ugyanazzal a két motorral kapható, mint a helyi (ázsiai) kivitelű C-HR: a hibrid és a benzines verzió ugyanannak az 1,8 literes 2ZR-FE blokknak egy-egy speciális kivitelét kapja. Előbbi takarékos Atkinson-ciklusban üzemel, és 98 lóerőt ad le (2ZR-FXE), míg az utóbbi valójában flex-fuel, azaz kettős üzemanyagú verzió, 140 lóerővel. A hibridhez egy 72 lóerős villanymotor társul; a rendszerteljesítmény az Európában is ismert 122 lóerő. Mindkét hajtáslánchoz fokozatmentes váltó kapcsolódik, de eltérő technológiával.
Az elöl MacPherson rugóstagokat és belső hűtésű féktárcsákat, hátul csatolt lengőkarokat és tömör tárcsákat alkalmazó futómű szintén szokásos opció a Toyota alsó-középkategóriás palettáján.