Lewis Hamilton nyerte a 2020-as Forma-1-es Stájer Nagydíjat. A Mercedes britje csapattársa, Valtteri Bottas és Max Verstappen Red Bullja előtt ért célba Spielbergben.
A rajt legnagyobb eseménye a két Ferrari ütközése volt: Charles Leclerc megmászva a 3-as kanyar kerékvetőjét, nekiment Sebastian Vettel versenygépe hátsó részének. A német leszakadt hátsó szárnya, a monacói pedig padlólemez-problémája miatt nem tudta folytatni a futamot.
A baleset felkavarta a középmezőny, részben emiatt is ugrott előre 17. helyről rajtoló, de a versenyen brillírozó Sergio Perez. A Racing Point mexikóija folyamatosan lépdelt előre, de fennakadt Alexander Albon Red Bullján a 4-5. helyen. Korábban a negyedik helyről induló Bottas hamar leszakította a brit-thai versenyzőt, viszonylag hamar, az erősorrendnek megfelelően rendeződött a mezőny.
A kerékcserét Hamilton és Verstappen korábban, míg Bottas később bonyolította le, a finn a friss gumikon a futam vége felé el is ment a Red Bull hollandja mellett. A negyedikként végző Albon kivédte Perez támadásait, akinek az utolsó előtti körben letört az első szárnya.
LAP 70/71
Contact between Perez and Albon! #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/TkSG4GAE7q
— Formula 1 (@F1) July 12, 2020
Ez meg is bosszulta magát: nagyot hajrázott ugyanis Lando Norris a McLarennel aki előbb az egymással csatázó Lance Stroll (Racing Point) – Daniel Ricciardo (Renault) párost hagyta faképnél, majd a leintés előtt, az utolsó kanyarban elment Perez mellett is, így ötödik lett.
Lando Norris is MUST WATCH RACING 🥵🔥🍿
2 over takes on the last lap, to spring him into 5th place in today’s race!#AustrianGP #LandoNorris #F1
pic.twitter.com/GTIlCnJ8zf— Taste Of Sport (@TasteOfSport) July 12, 2020
Perez hatodik lett, Strollt pedig hetedik helyen intették le. Pontot szerzett még Carlos Sainz (McLaren) és Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) – előbbi megfutotta a leggyorsabb kört is, így övé lett a pluszpont is.
A két Ferrarin kívül csak Esteban Oconnak (Renault) kellett feladnia a versenyt.
Hamilton pályafutása 85. győzelmével közelebb jött a bajnokságot 43 ponttal vezető Valtteri Bottashoz, a brit a második helyen áll 37 ponttal. A harmadik helyen Norris tartja magát jó eredményeinek és 26 pontjának köszönhetően. A konstruktőrök versenyét a Mercedes toronymagasan, 80 ponttal vezeti a 39 pontos McLaren előtt.
A bajnokság a jövő héten a Hungaroringen folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Derült, napsütéses időben, 20 fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2020-as szezon második Forma-1-es futamára, a Stájer Nagydíjra.
Az év második pole-pozícióját Lewis Hamilton szerezte meg a Mercedesszel, megelőzve a red bullos Max Verstappent. A harmadik sorba a McLaren spanyolja, Carlos Sainz, valamint az előző futam győztese, Valtteri Bottas állhatott fel a másik Mercedesszel. Mögöttük a Renault-val Esteban Ocon, valamint a red bullos Alexander Albon várhatta a piros lámpák kialvását. A legjobb tízbe befért még Pierre Gasly (Alpha Tauri), Daniel Ricciardo (Renault), Lando Norris (McLaren), valamint a gyorsabbik Ferrarival Sebastian Vettel.
A rajtrácsot több büntetés is átalakította: Norris az időmérőn a hatodik leggyorsabb volt, ám az első szabadedzésen sárga zászló alatt előzött, emiatt 3 hellyel hátrasorolták. Így büntették Charles Leclerc-t is: a Ferrari monacói versenyzője az időmérőn tartotta fel Danyiil Kvjat Alpha Tauriját, őt a 14. helyről kezdhette a száguldást. Antonio Giovinazzi a kvalifikáció első szakaszában törte meg az Alfa Romeót: a baleset miatt váltócserére volt szükség, emiatt öt rajthelyes büntetést kapott. Az olasz 19. rajtpozícióját azonban ez nem befolyásolta, mert a haasos Romain Grosjean csak a bokszutcából indulhatott, amiért megszegték a parc fermé szabályokat: a szerelők még az éjjel is javítgatták a francia autóját.
A mezőny többsége a lágy gumikon vágott neki a 71 körös megmérettetésnek. A sárga oldalfalú közepesek mellett döntött Ricciardo, Vettel, Kvjat, Nicholas Latifi (Williams), valamint a két Alfa Romeo.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, lágy-kemény elosztásban, a 28. és 33. kör között végrehajtott cserével. Azoknak pedig, akik a sárga oldalfalú közepes gumikon kezdték a versenyt, a gumiszállító a 30-35. körben javasolt cserét, ahol a piros oldalfalú lágyakra válthatnak. Hasonlóan gyorsnak gondolták a közepes-kemény kombinációt, cserével a 24-30. kör között.
Let’s do this, Austria 🙌#HaasF1 #AustrianGP pic.twitter.com/ruTCvFXRF2
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 12, 2020