A döglődő globális autópiacon töretlenül folytatódik a verseny, épp csak a számok kisebbek, mint eddig. Nem mindenki zuhant azonban ugyanakkorát, ezért érdekes helycseréknek lehettünk tanúi. A legfontosabb, hogy a Ford F-szériás pickup-családja elveszítette stabil második helyét a Toyota Corolla mögött: kitúrta pozíciójából a Toyota RAV4, így most a japán márka két típusa vezeti az eladásokat.
Míg a Ford pickupja bukott, két nagy konkurense, a RAM és a Chevy Silverado (mindhárom típusnév egy-egy igen széles modellcsaládot takar, amelynek csúcsán B-jogsival már nem is vezethető monstrumok állnak) felfelé kapaszkodott a rangsorban; előbbi öt, utóbbi három helyet nyert.
Bukott viszont a Honda Civic és a VW Golf, ami önmagában nem furcsa – mert hiszen ki vesz manapság kompaktokat? –, de a Toyota Corolla viszonylagos sikere (a másik két modell 34, illetve 40%-os visszaesésével szemben „csupán” 15%-ot esett vissza) azt mutatja, hogy mégis csak van kereslet az alsó-középkategóriára, nem visznek mindent a szabadidőjárművek.
Helyezés | Típus |
Eladott darab (2020. 01-05.) |
1. | Toyota Corolla | 413 820 |
2. | Toyota RAV4 | 341 590 |
3. | Ford F-széria | 340 248 |
4. | RAM széria | 233 117 |
5. | Toyota Camry | 232 831 |
6. | Chevrolet Silverado széria | 231 287 |
7. | Honda CR-V | 230 787 |
8. | Honda Civic | 222 907 |
9. | Volkswagen Tiguan | 193 264 |
10. | Volkswagen Golf | 178 040 |