Nem elég, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szigorításai, szabálypontosításai miatt odalett a tavaly valószínűleg szabálytalan Ferrari-motor fölénye, az olasz csapat még rossz kasztnit is gyártott, így a vörös autó csak a középmezőny sűrűjében, messze-messze a címvédő Mercedestől küzdhet.
A maranellói alakulat a fejlesztések felpörgetésével igyekszik valamit javítani a helyzetén – igaz, a gyenge motorhoz nem nyúlhatnak –, a hétvégi Forma-1-es Magyar Nagydíjra Sebastian Vettel és Charles Leclerc autójára is felkerül a teljes új aerodinamikai csomag.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint azonban a gőzerővel folyó munka sem lesz elég, a Ferrari 2020-ban már nem tér vissza az élmezőnybe.
„Nem hiszem, hogy felér majd a top3-ba” – mondta a Ferrarinál utolsó szezonját töltő Vettelről annak ellenére, hogy azt kívánja, a német a lehető legerősebb eredménnyel búcsúzzon.
„Nyolc tizeddel, egy másodperccel lassabbak. Mindenki levonhatja az egyértelmű következtetést” – utalt a tavalyi motor szabálytalanságára az osztrák. „Általában elég erős a csapat ahhoz, hogy magukra találjanak, de ilyen hátrányból nem lehet felállni egy idényen belül.”