A Stájer Nagydíj leintése után órákkal a Renault óvást nyújtott be a Racing Point ellen, mondván, hogy a silverstone-i székhelyű csapat szabálytalan volt, és olyan alkatrészeket másolt le a Mercedes 2019-es autójáról, melyeket nem lett volna szabad. A kritikus elemek a fékhűtő dobok lehetnek.

Az ügyben akkor nem született döntés, későbbre ígértek ítéletet. Nikolas Tombazis, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai vezetője elárulta, a Racing Pointnak három hete van arra, hogy iratokkal alátámassza igazát, ám szerinte a rózsaszín istálló szakemberei rövidebb idő alatt is megoldják a feladatot.

„Arra számítok, hogy a stewardok még az első silverstone-i verseny előtti héten összeülnek. Ez persze függ attól is, hogy a Racing Point mikor végez a beadvánnyal” – mondta a szakember. „Normális körülmények közepette a stewardok a meghallgatás után néhány órával vagy egy nappal döntenének.” Az ügy azonban el is húzódhat, ha a döntés ellen fellebbez valamelyik fél. „A csapatoknak jogukban áll fellebbezni. Ebben az esetben a Spanyol Nagydíj utáni hét környékén születhet döntés, mely már végleges lesz.”

Tombazis elismerte, hogy az FIA illetékesei korábban már körbeszaglásztak az RP20-as versenygép körül. „Számos csapat részéről hallottunk kritikus hangokat a februári tesztek alkalmával. Ki akartuk vizsgálni a helyzetet Ausztráliáig, ezért ellátogattunk a Racing Point gyárába” – mesélte a Benetton, a McLaren, a Ferrari és a Manor korábbi alkalmazottja. „Az autóra fókuszáltunk, nem a fékhűtésre, sajnos vagy nem sajnos. Nekünk is megvan a véleményünk a fékek hűtéséről, folyamatosan beszélünk is erről belső körben, mert meg kell oldanunk néhány érzékeny jogi és szabályozási problémát.”

„Az autó egészét és azokat az alkatrészeket vizsgáltuk meg, melyek hagyományosan a listázott elemek közé tartoznak” – mondta Tombazis.