Borús időben, de száraz pályán, 29 fokos aszfalt- és 19 Celsius-fokos levegőhőmérséklet mellett vette kezdetét az idei év harmadik időmérő edzése a Hungaroringen, a 2020-as Forma-1-es Magyar Nagydíjon. A harmadik szabadedzés eredményei alapján a Mercedes tűnt az abszolút favoritnak, de a Racing Point is jól szerepelt.

A Q1 elején kisebb torlódás alakult ki a bokszutca kijáratánál, ugyanis a pilóták – félve az esőtől – szerettek volna probléma nélkül mért kört futni, a lehető legszárazabb körülmények között. Az előrejelzések alapján ugyanis 90 százalékos valószínűséggel jósolták az égi áldás megérkezését a kvalifikációra. Egyedül a két Renault-versenyző, Daniel Ricciardo és Esteban Ocon kockáztatott, és ült tovább a garázsban.

Az első szakasz végére rengeteget javult a pálya, amit jól mutatott, hogy az addig kieső helyen álló George Russell ideiglenesen a 3. helyre repítette a Williamst, de Nicholas Latifi is a hetedik helyre lépett előre. Emiatt mindenkinek javítania kellett a végén, záporoztak a jobbnál jobb köridők az Q1 leintésekor. Végül mindkét autó továbbjutott, Russell a 9., Latifi a 15. helyen. Erre a Williams utoljára a 2018-as Olasz Nagydíjon volt képes. Max Verstappen a Red Bull-lal éppen el tudta kerülni a kiesést, ugyanez a két Haasnak, a két Alfa Romeónak és Danyiil Kvjatnak az Alpha Taurival nem sikerült.

A Q2 elején már nem siettek annyira a versenyzők a pályára, Russell volt az egyedüli, aki hamar kihajtott a bokszutcából. Ezúttal is megindult a taktikázás, ami a gumiválasztást illeti: a többség a lágy gumikon hagyta el a bokszutcát, a két Renault, a két Mercedes és a két Racing Point azonban a sárga oldalfalú közepes keverékekkel próbálta megfutni a továbbjutáshoz elegendő köridőt.

Hamilton már ekkor, a közepes keverékeken új körrekordot állított fel 1:14,261-es idejével. Csapattársán kívül senki nem férkőzött hozzá közel, az éppen harmadik helyen álló Sebastian Vettel 8 tizedmásodperccel volt lassabb a Ferrarival. A német csapattársa, Charles Leclerc még lassabb volt, a kiesés ellen kellett küzdenie, csakúgy, mint a red bullos Alexander Albonnak.

Az utolsó próbálkozásra csak a két Racing Point nem tette fel a lágy gumikat, de a Mercedesek sem javítottak a köridejükön, így vasárnap ők négyen biztosan a közepes gumikon indulhatnak. Ellenben az ausztriai időmérőkkel, ezúttal mindkét Ferrari továbbjutott a végjátékba, viszont Albon elvérzett a Red Bull-lal. Nem jutott tovább a thai-brit versenyzőn kívül a két Renault és a két Williams sem. Továbbjutott viszont Pierre Gasly, bár az Alpha Tauri franciája motorhibára panaszkodott.

A Q3-as első felfutások után Hamilton körrekorddal, 31 századmásodperccel vezetett Bottas előtt. Őt Stroll, Verstappen és a két McLaren követte Lando Norris – Carlos Sainz sorrendben. A Ferrarik csak utánuk következtek, Vettel a hetedik, Leclerc a nyolcadik helyen, 1,6 illetve 1,9 másodperces hátrányban. Perez első körét elvették a pálya kiszélesítése miatt.

A fináléra mindenki felcsavarta a motorokat és új gumikat tett fel. Először a két Ferrari, majd a két Racing Point, Hamilton, Bottas, Norris, Sainz és Verstappen indult el gyors körre. Vettel és Leclerc az 5-6. helyre ugrottak, Stroll és Perez pedig a 3-4. helyre feljöttek. A Mercedesek is gyorsultak, de Hamilton tovább javítva a pályacsúcsot, 1:13,447-tel behúzta pályafutása 90. pole-pozícióját Bottas előtt. Verstappen a Red Bull-lal csak a hetedik lett, megelőzve a két McLarent és a kör nélküli Gaslyt.

F1: Hetedszer is Hamiltoné a magyar időmérő 2

A 35. Forma-1-es Magyar Nagydíj vasárnap délután 15.10-kor kezdődik.