James Allison a Forma-1 nagy öregjei közé tartozik: a brit szakember 1991-ben, az egyetem befejezése után rögtön csatlakozott a Benetton aerodinamikai részlegéhez. Az idei lesz a 30. szezonja, melyet így vagy úgy a sportág környékén tölt, tehát elég jól ismeri azt. A Ferrari működésére is van rálátása, ugyanis előbb 2000 és 2005, majd 2013 és 2016 között erősítette a maranellóiakat. Az olaszokat a felesége halála miatt elhagyó Allison 2017-ben visszatért a Mercedeshez, és a mai napig az istálló technikai igazgatója.

A szakember számára jól indult a 2020-as Forma-1-es szezon, hiszen a Mercedes egyelőre megállíthatatlannak tűnik, miközben a korábbi legnagyobb ellenfél, előző munkahelye, a Ferrari csak szenved. Allison azonban tudni véli, mi áll ennek hátterében. Szerinte a fejétől bűzlik a hal, a csapatvezetéssel vannak gondok. „A Ferrarinál sokkal hangsúlyosabb a top-down jellegű menedzselési mód” – mondta, utalva arra, hogy a célokat és a feladatokat a versenycsapattól független vezetés jelöli ki.

Allison szerint az ilyen megközelítés azonban kudarcra van ítélve manapság. „Ilyenkor hajlamossá válnak arra, hogy gyakran rövid távú döntéseket hozzanak, melynek következtében elveszítik az irányt ahelyett, hogy az erősségeiket építenék” – magyarázta a technikai igazgató.

A brit szakember igyekezett leszögezni, hogy nem szeretné a földbe döngölni a Ferrarit. „Nem mentem volna oda dolgozni egy második periódusra, ha annyira rossz lett volna ott korábban. Karrierem két fontos részét a Ferrarinál töltöttem” – emelte ki.

F1: Korábbi mérnökük szerint ez a baj a Ferrarival 1

James Allison 2016-ban, még a Ferrari színeiben