Tengelyenként egy-egy villanymotorral, 400 kW (536 LE) összteljesítménnyel, 680 Nm kombinált forgatónyomatékkal vértezték fel a Bandini Dora szupersportautót, amely első pillantásra extravagáns tetőmegoldásával (pontosabban annak teljes hiányával) hívja fel magára a figyelmet, de műszaki részletei is érdekesek.

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 1

Az autó 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra, ami sportautónál szerény, de villanyautók között kifejezetten jónak számít. A kétszemélyes autó alumínium térvázra épül, a villanymotorok és az inverterek a tengelyeken kaptak helyet, a 90 kWh kapacitású akkucsomag pedig a két ülés közötti, magas alagútban, illetve az ülések mögötti térben helyezkedik el. Az autó egy feltöltéssel akár 450 kilométert tesz meg.

A karosszéria teljes egészében szénszálas panelekből áll, ez teszi lehetővé, mindössze két vékonyka merevítő ív (amelyek a felfelé nyíló ajtók felső ívében futnak végig) biztosítsa a váz szilárdságát. Ehhez azért a hátsó kerékíveket összekötő bukókeret is hozzájárul.

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 35

Feltűnő az aerodinamikai csomag hiánya: a Dora nem arra született, hogy köridőket ostromoljunk vele, sokkal inkább tengerparti ballagós örömautónak való. Az utastér ehhez illően extravagáns és célszerűtlen, az U alakú kormánykeréktől az érintésérzékeny kezelőszervekig.

A Bandini egyébként nem új márkanév: a II. világháború után ezen a néven Olaszországban kezdtek sportautókat gyártani, a cég a kilencvenes években dobta be a törülközőt, hogy aztán most az alapító unokájának felügyelete alatt visszatérjen az életbe. És hogy miért Dora? Így hívják annak a két embernek az anyukáját, akik a GFG Style nevű céget alapították. Biztosan hallottál már róluk: ők Giorgetto és Fabrizio Giugiaro.

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 36