A J.D. Power autópiaci elemző szervezet először tavaly nézte meg, hogy az új autókat vásárló ügyfelek milyen típusú gépkocsit számíttatnak be a kereskedésben: ha ugyanolyat, mint amilyet vesznek, akkor hűséges kliensnek számítanak.
A listát idén is összeállították, külön mérve a tömegpiaci és a prémium márkákat. Érdekes, hogy az utóbbiaknál még a legerősebb márka, a Lexus is csak 48%-ban köszönthet visszatérő vevőket – szemben a tömegpiaci márkákkal, ahol a listát vezető Subaru 60 százalékot is meghaladó mértékben képes megtartani az ügyfeleket.
A rangsor egyébként minimálisan változott csak a tavalyihoz képest; a legtöbb márka pedig javítani is tudott. Pont a Subaru egyébként nem, így a második helyen nagyon feljött a nyakára a Toyota, míg a prémium márkáknál a második helyezett Mercedes-Benz sokkal többet erősített, mint a Lexus, így ott is csökkent a japán márka előnye.
Nagy nyertes egyébként még a Volvo (3 hellyel mozdult felfelé), illetve a Buick (+2 hely), a legnagyobbat pedig a Maserati bukta (mínusz négy helyezés.)
A rangsor egyébként az észak-amerikai piaci viszonyokat tükrözi; reméljük, a J.D. Power hamarosan Európára is kiterjeszti a kutatásokat (a német és angol piacokon rendszeresen vizsgálnak egyéb vevőelégedettségi és minőségi mutatókat, szóval van rá esély.)
Prémium márkák ügyfélhűsége
Márka | 2020 | 2019 | Változás | Helyezés változása |
|
1 | Lexus | 48,0% | 47,6% | 0,8% | – |
2 | Mercedes-Benz | 47,8% | 44,2% | 8,1% | – |
3 | BMW | 45,1% | 43,6% | 3,4% | – |
4 | Porsche | 44,9% | 43,5% | 3,2% | – |
5 | Audi | 43,4% | 43,3% | 0,2% | – |
6 | Land Rover | 39,6% | 40,3% | -1,7% | – |
7 | Acura | 38,3% | 36,1% | 6,1% | +1 |
8 | Volvo | 38,3% | 33,3% | 15,0% | +3 |
9 | Lincoln | 37,0% | 35,5% | 4,2% | – |
10 | Cadillac | 33,8% | 34,1% | -0,9% | – |
11 | Maserati | 28,7% | 38,0% | -24,5% | -4 |
12 | Infiniti | 27,7% | 32,1% | -13,7% | – |
13 | Jaguar | 20,7% | 20,6% | 0,5% | – |
Tömegpiaci márkák ügyfélhűsége
Márka | 2020 | 2019 | Változás | Helyezés változása |
|
1 | Subaru | 60,5% | 61,5% | -1,6% | – |
2 | Toyota | 60,3% | 59,5% | 1,3% | – |
3 | Honda | 58,7% | 57,7% | 1,7% | – |
4 | RAM | 57,3% | 56,2% | 2,0% | – |
5 | Ford | 54,3% | 54,0% | 0,6% | – |
6 | Kia | 51,3% | 49,4% | 3,8% | – |
7 | Chevrolet | 49,1% | 49,0% | 0,2% | – |
8 | Hyundai | 47,4% | 44,8% | 5,8% | +1 |
9 | Nissan | 42,9% | 45,8% | -6,3% | -1 |
10 | Volkswagen | 41,6% | 38,1% | 9,2% | +1 |
11 | Jeep | 41,0% | 40,9% | 0,2% | -1 |
12 | Mazda | 40,7% | 38,0% | 7,1% | – |
13 | GMC | 39,0% | 37,5% | 4,0% | – |
14 | Buick | 27,5% | 28,3% | -2,8% | +2 |
15 | Mitsubishi | 27,1% | 30,2% | -10,3% | -1 |
16 | Mini | 26,4% | 29,1% | -9,3% | -1 |
17 | Dodge | 17,8% | 16,8% | 6,0% | – |
18 | Chrysler | 14,1% | 14,4% | -2,1% | +1 |
19 | Fiat | 10,4% | 16,5% | -37,0% | -1 |